آموزش راه‌اندازی و نصب دستگاه حضور و غیاب

آموزش حضور و غیاب

در سال های اخیر بیشتر سازمان های مختلف به نوعی از دستگاه حضور غیاب یا ساعت حضور غیاب برای بررسی و ثبت زمان شروع و پایان ساعات کاری کارمندان استفاده می کنند. علاوه بر پیگیری زمان فعالیت کارمندان در محل کار، سوابق کاری دقیق، زمان تعطیلات و مرخصی، زمان اضافه کاری و …. را می توان ثبت کرد.

مشاهده و ثبت زمان فعالیت کارکنان به صورت خودکار، یک راه حل ایده آل برای هر کسب و کاری سازمانی یا شرکتی می باشد. شما نیز می توانید با انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب مناسب و نصب و راه اندازی آن، از مزایای این سیستم در سازمان خود بهره گیرید.

نصب و راه اندازی دستگاه حضور غیاب ، به ویژه هنگامی که نیاز به قرار دادن اطلاعات سازمان و کارمندان در نرم افزار وجود داشته باشد، مقداری زمان می برد. اما با توجه به مزایایی که در پی دارد، این زمان و هزینه اولیه به صرفه می باشد.

مراحل مورد نیاز برای نصب و راه اندازی دستگاه حضور و غیاب عبارتند از:

–         راه اندازی اولیه نرم افزار

–         ایجاد یک فایل اکسل برای اطلاعات کارکنان

–         وارد کردن اطلاعات مربوط به کارکنان

–         ایجاد تنظیمات شیفت

–         پردازش، تجزیه و تحلیل داده ها

 

راه اندازی نرم افزار حضور و غیاب:

نصب و راه اندازی نرم افزار حضور و غیاب بر روی کامپیوتر نسبتا آسان است. ابتدا CD یاDVD مربوطه را در کامپیوتر قرار دهید و سپس مراحل نصب و راه اندازی استاندارد را دنبال کنید. در این مرحله آیکون برنامه روی دسکتاپ اضافه می شود.

مرحله بعد ورود اطلاعات لازم در مورد شرکت ها و ادارات در نرم افزار حضور غیاب می باشد. این یک گام حیاتی است که بدون آن، نرم افزارها به درستی کار نمی کنند. هنگامی پر کردن بخش های اطلاعات شرکت، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات لازم، به درستی وارد شوند.

برای راه اندازی برنامه، شما حداقل به یک بخش نیاز دارید اما افزایش تعداد بخش ها و گروه ها نیز به آسانی قابل انجام است. هنگام ایجاد یک بخش اطلاعات لازم از جمله نام بخش، نام مدیر بخش و … را وارد کنید. پس از تکمیل این مرحله، به وارد کردن اطلاعات کارمندان بپردازید.

ایجاد فایل اکسل اطلاعات کارکنان:

ایجاد فایل ها اکسل اطلاعات کارکنان برای این است که اضافه کردن و حذف اطلاعات کارکنان آسان تر صورت گیرد و نیاز به وقت کمتری باشد. در فایل اکسل اطلاعات کارکنان، باید سطرها و ستون های مورد نیاز را وارد کنید تا استفاده از نرم افزار به درستی صورت گیرد.

وارد کردن اطلاعات مربوط به کارکنان:

در دستگاه اثر انگشت پس از وارد کردن نام و اطلاعات کارکنان، اثر انگشت اختصاصی هر فرد را نیز وارد کنید. پس از تکمیل مشخصات و تنظیمات مربوط، اطلاعات وارد نرم افزار می شود.

ایجاد تنظیمات شیفت:

ایجاد تنظیمات شیفت به راحتی قابل انجام می باشد و می توانید در منوی تنظیمات حضور و غیاب تغییرات لازم را صورت دهید.

در نرم افزار مربوط به سازمان، بخش و کارمندان مورد نظر را انتخاب کنید. سپس ساعت ورود و خروج، ساعات کاری، زمان استراحت، اضافه کاری و … را تنظیم کنید تا شیفت دستگاه حضور و غیاب طبق این اطلاعات تنظیم گردد. ازین مرحله به بعد نرم افزار زمان های لازم را بررسی و ثبت می کند.

پردازش، تجزیه و تحلیل داده ها برای دستگاه حضور غیاب :

پردازش، تجزیه و تحلیل داده ها برای دستگاه حضور غیاب، بیشتر در منو اصلی نرم افزار وجود دارد. با انتخاب گزینه پردازش، تجزیه و تحلیل داده ها، شما قادر به بازیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و سوابق حضور غیاب از هر بخش سازمان و در هر زمانی که اراده کنید خواهید بود.

برای نصب و راه اندازی آسان دستگاه پیشنهاد می‌شود آشنایی با فناوری RFID  ، تعمیر دستگاه حضور و غیاب   داشته و یا از همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی کمک بگیرید.

 

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مرتضی حمدی
    8 آگوست 2020 7:13 ب.ظ

    باسلام .ماخوشحال میشیم همراه با نرم افزارهای تولیدی شما تجهیزات فروشگاهی ما نیز به مشتریان محترمتان پیشنهاد گردد.لطفآ فرصتی بدید در خدمتتان باشم با سپاس حمدی.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست