از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی چگونه امکان پذیر است؟

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی

دستگاه کنترل دسترسی به منظور ایجاد امنیت و نظم بیشتر در انواع سازمان‌ها، مکان‌های تجاری، اداری، مسکونی و… به کار برده می‌شود. از جمله سوالات اساسی که در این باره پرسیده می‌شود این بوده که اساس از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی به چه صورت است. برای اینکه بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، در ابتدا نیاز است تا نوع دستگاه را مشخص کنید.

اگر دستگاه اکسس کنترل با اثر انگشت و یا تشخیص چهره کار می‌کند، هر کدام روش‌‍‌های مجزایی را به منظور از کار افتادن دارند. در ادامه درباره این مبحث اطلاعات جامع‌تر و گسترده‌تری را ارائه خواهیم داد. از این رو تا انتهای این مطلب ما را دنبال و همراهی کنید.

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی

 

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی اثر انگشت

یکی از رایج‌ترین این دستگاه‌ها با کمک اثر انگشت کار می‌کنند. برای این امر دو روش مجزا وجود دارند که شما بر اساس راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در هر دو روش باید به اثر انگشت فرد مورد نظر دسترسی داشته باشید. در روش اول می‌توانید از لیوانی که فرد استفاده کرده است، بهره ببرید.

اثر انگشت فرد را به یک پرینتر سه بعدی منتقل می‌کنید تا پرینتر به صورت خودکار و اتوماتیک از قسمت مورد نظر شما یک نسخه تهیه کند. در روش دوم نیز می‌توان از یک لیزر بسیار ساده بهره برد. بدین صورت که اثر انگشت فرد بر روی یک دستکس لاتکس حک می‌شود؛ سپس فرد دیگر با در دست داشتن دستکش می‌تواند فرایند حضور و غیاب و عبور از سیستم امنیتی را انجام دهد.

این روش‌ها بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر جوابگو بودند. ولی حالا امنیت و عملکرد این دستگاه‌ها بسیار فوق‌العاده هستند و بعید است بتوانید از آن‌ها جواب بگیرید.

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی اثر انگشت

 

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره

یکی دیگر از روش‌هایی که دستگاه اکسس کنترل با آن کار می‌کند، تشخیص چهره است. فرایندی که برای از کار انداختن باید پشت سر گذاشته شود، نسبت به گزینه قبلی پیچیده‌تر بوده و به بررسی بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر بخواهیم از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش شروع کنیم، می‌توانیم نسبت به  ساخت یک ویدیو باکیفیت از چهره فرد مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهیم. همچنین برای اینکه بتوانید یک تصویر فوق‌العاده طبیعی و با کیفیت از چهره فرد تهیه کنید، می‌توانید از انواع پرینترهای سه بعدی بهره ببرید. تنها همین دو راه برای دور زدن دستگاه اکسس کنترل وجود دارد.

لازم به ذکر است که هر دو روش ذکر شده برای دستگاه‌هایی با مدل قدیمی‌تر جوابگو بودند. امروزه نمی‌توان از این راهکارها به منظور از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی بهره ببرید؛ چرا که اساس کار دستگاه‌های امروزی بر پایه الگوریتم‌های متعدد بوده و دستگاه‌ها می‌توانند بافت زنده پوست را تشخیص دهند. پس در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم که این راهکارها در هیچ کدام از دستگاه‌های جدید برای شما کارایی نخواهد داشت؛ چرا که سطح امنیت بسیار افزایش پیدا کرده است و این در نوع خود یک امتیاز بسیار مثبت تلقی می‌شود.

از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی تشخیص چهره

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مبحث از کار انداختن دستگاه کنترل دسترسی آشنا کنیم. این دستگاه‌ها می‌توانند با کمک روش‌های مختلف از جمله اثر انگشت، رمز عبور، کارت و تشخیص چهره اجازه عبور یک فرد را صادر و یا رد کنند. پس نقش امنیتی بسیار پررنگی را در انواع مکان‌ها بازی می‌کنند.

اگر قصد دارید تا اثر انگشت و یا چهره یک فرد و یا کارمند یک بخش را از کار بیندازید، می‌توانید از روش‌هایی که در این مطلب برای شما بیان کردیم، استفاده کنید. لازم به ذکر است که این روش‌ها بر روی هیچ کدام از دستگاه‌های امروزی تاثیر نداشته و این نشان‌دهنده افزایش سطح امنیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست