بررسی نحوه عملکرد سیستم کنترل تردد + کاربردهای آن

سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد

یکی از راهکارهایی که می تواند انواع کسب و کارها و سازمان ها را با خطر کمتری مواجه کند، کنترل تردد است. حالا شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که کنترل تردد دقیقا به چه معناست؟ یعنی با کمک سیستم های مخصوص به افراد اجازه ورود یا خروج داده شود.

استفاده از سیستم کنترل تردد می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. استفاده از این سیستم ها دارای مزایای مختلفی است. همچنین یکی از مواردی که در رابطه با این سیستم ها اهمیت دارد، نحوه کارکرد آن ها است که در ادامه به صورت گسترده تر به بررسی آن می پردازیم؛ از این رو تا انتها ما را همراهی کنید.

سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد چگونه کار می کند؟

آن دسته از سیستم های کنترلی که به درب متصل هستند، با کمک یک قفل الکترونیکی عملکرد خود را آغاز می کنند.

برای قرار دادن این وسیله می توان از موارد مختلفی همچون درب ورودی اصلی و درب هایی که درون مجموعه قرار دارند، کمک گرفت. زمانی که فرد قصد ورود به یک مجموعه خاص را داشته باشد، نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز درخواست شده را ارائه دهد.

با توجه به نوع سیستم این اطلاعات متفاوت هستند. به عنوان مثال در یک مجموعه ممکن است از شما رمز عبور درخواست شد و در یک مجموعه دیگر برای اجازه ورود، نیاز به ثبت کارت داشته باشید. آن دسته از سیستم هایی که بر روی درب متصل هستند، به منظور پیش بردن عملکرد خود از کنترلر استفاده می کنند.

کنترلر در انواع مختلفی وجود داشته و هر کدام از آن ها بر اساس مدل و ویژگی هایی که دارند، دارای نرم افزار خاصی هستند. برای اجرای این نرم افزارها نیز از سرور کمک گرفته می شود.

همچنین سیستم ها این قابلیت را دارند تا در هر لحظه از تردد افراد مطلع شوند؛ بدین صورت که ویدیوها به صورت زنده در اتاق مرکزی پخش می شوند و در صورت ورود غیر قانونی آلارم هشدار به صدا در می آید.

کاربردهای سیستم کنترل تردد چیست؟

به طور کلی اگر به این موضوع نگاه کنیم، کاربرد سیستم کنترل تردد را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم که شامل گزینه های زیر می شوند:

  • نظارت بر روی تردد پرسنل
  • نظارت بر روی تردد خودرو و سایر وسایل نقلیه

حالا این سیستم ها، بر اساس کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. از مهم ترین مدل های این سیستم ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

  • سیستم هایی که با کارت کار می کنند
  • سیستم هایی که با رمز عبور کار می کنند
  • سیستم هایی که با اثر انگشت کار می کنند
  • سیستم هایی که با تشخیص چهره کار می کنند

هر کدام از این سیستم ها دارای ویژگی های مختلفی هستند و این قابلیت را دارند تا تامین کننده امنیت یک سازمان یا بخش باشند. به طور کلی می توانیم اینطور بگوییم که کاربرد این سیستم ها نظارت بر روی تردد پرسنل است. از امن ترین این سیستم ها می توانیم به تشخیص چهره و اثر انگشت اشاره داشته باشیم.

سیستم کنترل تردد

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی عملکرد سیستم کنترل تردد را برای شما شرح دهیم. سپس در ادامه به بررسی کاربردهای این سیستم ها پرداختیم و شما را با انواع مختلف سیستم های موجود آشنا کردیم. اگر قصد دارید تا خطای نیروهای انسانی را کاهش دهید و امنیت را به وضعیت پایداری برسانید، می توانید از انواع مختلف سیستم های کنترل تردد بهره ببرید.

قبل از خرید به نیاز سازمان خود توجه داشته و بر اساس بودجه ای که دارید، بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجموعه تماس برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست