سیستم اکسس کنترل (کنترل تردد)

مقاله اکسس کنترل

 

درحال حاضر رفت وآمد ها برای اینکه کاغذ بازی نشود و خطا و اشتباهی در تردد پیش نیاد باید از طریق سیستم اکسس کنترل استفاده کنیم .

ورود و خروج ها به نحوه های  متفاوتی مورد بررسی قرار می گیرد مثلاً در مترو با بلیط الکترونیکی می توان یک یا چند بار از گیت عبور کرد. در این مورد بدون نیاز به اطلاعات شخص فقط میزان اعتبار بلیط کاهش می یابد.

اما این موقعیت در شرکت ها و یا سازمانهایی که  تعداد زیادی کارمند دارد و رفت  آمد ها باید تحت کنترل باشد کاملاً متفاوت است. در این حالت گزارشی ماهانه از حضور و غیاب ها بر اساس اطلاعاتی که از قبل به درب ها  و یا گیت ها داده شده  به دست می آید.

امروزه تجهیزات اکسس کنترل دارای تنوع زیادی است برای مثال یک ریموت دزدگیر و قفل مرکزی اتومبیل ، ریموت کنترل برای درب پارکینگ ، ریموت کنترل دزدگیر منزل یا محل کار شما می تواند یک مجموعه ای باشد برای اکسس کنترل افراد مجاز ، یکی دیگر از اکسس کنترل ها، کارت های ATM است که باید آنرا قبل از ورود به اتاق در شیار مربوطه بکشید تا درب برای شما باز شود.

هر کدام از این دستگاه ها بر اساس سنسوری که برای آن گذاشته شده است ، اجازه عبور صادر میکنند .سنسورهای مختلفی مثل سنسور اسکن قرنیه چشم،شناسایی چهره یا سنسور اثر انگشت در دستگاه های اکسس کنترل قابل استفاده هستند ولی چون سنسور های اثر انگشت خیلی به صرفه تراز سایرآنهاست کاربرد بیشتری دارند.

این سنسور علاوه بر اکسس کنترل ، به عنوان سیستم های ثبت حضور و غیاب هم کاربرد دارند تا کارمندان نتوانند بجای همکار خود ، کارت نزنند .

برنامه ی دیگری که در این دستگاه ها قابل بهره برداری است این است که آژیرهشدار برای اشخاص متفرقه ای که رمز را چندبار به اشتباه وارد کردند و یا سعی دارند به صورت غیر مجاز وارد شوند به صدا درآید تا نگهبان خبردار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست