صفر تا صد راهبند هوشمند پارکینگ که باید بدانید

راهبند هوشمند پارکینگ

یکی از سخت‌ترین کارهایی که وجود دارد، مدیریت کردن پارکینگ در بهترین شکل ممکن است. در این میان استفاده از راه حل‌های مختلف می‌تواند کمک بزرگی برای افراد و سازمان‌های مختلف باشد. راهبند هوشمند پارکینگ یکی از این ایده‌ها به شمار می‌رود که به واسطه داشتن ساختار متناسب، می‌تواند باعث افزایش امنیت شود و عبور و مرور را به خوبی کنترل و مدیریت کند. مکانیزم عملکردی و در کنار آن آشنایی با ویژگی‌های راهبندهای هوشمند، می‌توانند اهمیت بالایی را داشته باشند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

راهبند هوشمند پارکینگ

در خرید راهبند هوشمند پارکینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زمانی که یک سازمان یا ارگان قصد خرید راهبند هوشمند را دارد، نیاز است تا به نکات مختلفی توجه داشته باشند. توجه و در نظر گرفتن هر کدام از این نکات باعث خواهد شد تا راهبندها بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. این نکات گزینه‌های زیر را با خود به همراه دارند:

  • طول بوم
  • میزان ولتاژی که منبع تغذیه نیاز دارد
  • سرعت حرکت راهبند
  • میزان ترددی که هر راهبند در طول روز باید انجام دهد
  • گشتاورو توان موتور در راهبند
  • تجهیزات جانبی همچون باتری بک آپ ، کلید خلاص کن و سنسور

به طور کلی انتخاب یک راهبند مناسب و توجه به این نکات بستگی به این دارد که پارکینگ در طول روز چقدر تردد می‌بیند. هر چقدر میزان ترددها بیشتر باشد، به همان اندازه نیز به یک راهبند با سرعت و توانایی بالایی نیاز خواهد بود.

چند نوع راهبند پارکینگ هوشمند داریم؟

راهبند هوشمند پارکینگ در دو نوع مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را از خود به اشتراک بگذارند. این راهبندها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • راهبند هوشمند ستونی پارکینگ

طراحی این راهبندها در قالب ستونی بوده و استوانه‌های در نظر گرفته شده برای آن در داخل زمین جای می‌گیرند. زمانی که این استوانه‌ها از زمین بیرون بیایند، می‌توانند مسیر تردد را به صورت کامل مسدود کنند. استفاده و انتخاب این راهبندها بستگی به عوامل محیطی و معماری منطقه مورد نظر دارد. مدل‌های راهبند ستونی قیمت بیشتری را در مقایسه با سایر مدل‌ها دارند.

نوع دیگری از راهبند هوشمند پارکینگ، به صورت اهرمی طراحی شده است. طریقه قرار گیری این راهبندها نیز همانند یک دکل قائم بر روی زمین است. برای محدود کردن تردد خودروها با کمک این راهبندها، از اهرم‌هایی با اندازه‌های مختلف بهره گرفته می‌شود. دو نوع سیستم مختلف برای این راهبندها در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آن‌ها الکترومکانیک و گزینه دیگر الکتروهیدرولیک است که کاربردهای هر کدام به ترتیب برای ترددهای پایین و ترددهای بالا است.

کلیت کارکرد راهبند هوشمند پارکینگ

راهبندهای اتوماتیک همراه با خود یک میله دارند که با کمک آن می‌توانند رفت و آمد و تردد را محدود کنند. از آنجایی که این راهبندها هوشمند هستند، بر روی آن‌ها یک دوربین نصب شده است که به نظارت دقیق و مدیریت‌شده کمک می‌کند. یعنی هر ترددی که صورت می‌گیرد، با کمک این دوربین در همان لحظه ثبت می‌شوند.

این کار باعث خواهد شد تا افراد مشکوک شناسایی شوند و امنیت یک محیط افزایش پیدا کند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم مکان‌هایی که دارای مسائل امنیتی و حیاتی بالایی هستند، می‌توانند نسبت به تهیه این راهبندها اقدامات لازم را به انجام برسانند.

راهبند هوشمند پارکینگ

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با راهبند هوشمند پارکینگ آشنا کنیم. این راهبندها در دو نوع مختلف ستونی و اهرمی وجود دارند که هر یک به واسطه ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند کاربردهای متنوعی نیز داشته باشند. همچنین قیمت راهبندها نیز بر اساس مدل و مشخصات در نظر گرفته شده برای آن‌ها تعیین می‌شود. مکان‌های مختلف و سازمان‌ها برای برقراری نظم و امنیت می‌توانند این راهبندها را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست