مزیت های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

شناسایی افراد به دو صورت بیومتریک و غیر بیومتریک انجام می شود. شیوه بیومتریک با استفاده از ویژگی های فیزیکی  و رفتاری افراد (اثرانگشت، تشخیص چهره، صدا، دست خط و…) انجام می شود  که مزیت های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جزو این روش میباشند و شیوه غیر بیومتریک شامل رمز و کارت RFID می شود.

شیوه شناسایی تشخیص چهره پس از شیوه شناسایی اثر انگشت متداول ترین روش شناسایی افراد در دستگاه های حضورو غیاب می باشد.

در این مطلب به برخی از مزیت های دستگاه روش شناسایی تشخیص چهره در دستگاه های حضور و غیاب اشاره گردیده است.

مشکل اصلی استفاده کنندگان از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی عدم تشخیص اثر انگشت افراد به دلیل عوامل مختلف ( سرما، مخدوش شدن اثر انگشت فرد و … ) می باشد. در دستگاه حضور و غیاب کارتی نیز مخدوش شدن کارت و یا گم شدن کارت سبب می شود که دستگاه نتواند افراد را شناسایی و تردد آنها را ثبت کند. همین امر موجب شده است که استفاده از دستگاه حضورو غیاب تشخیص چهره،  با توجه به سرعت و راحتی استفاده از آن، طرفداران بیشتری نسبت به سایر دستگاه های حضور و غیاب داشته باشد.

در دستگاه حضورغیاب تشخیص چهره نیازی به تماس افراد با دستگاه نمی باشد که این امر موجب رعایت بهداشت و عدم انتقال ویروس می شود.  در این روزها و شرایط کرونا و توجه داشتن به رعایت پروتکل های بهداشتی که یکی از اساسی ترین آنها تاکید بر عدم تماس است، این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد و سبب شده است که اکثر افراد به استفاده از دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره تمایل زیادی پیدا کنند. با توجه به عدم تماس فیزیکی افراد با دستگاه تشخیص چهره، این امر موجب می شود که آسیب کمتری به دستگاه برسد و طول عمر بیشتری داشته باشد.

تقلب دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره با توجه به الگو های تعریف شده در سیستم امکان تقلب وجود ندارد اما در دستگاه حضور و غیاب کارتی به راحتی امکان تقلب وجود دارد و فرد کارت خود را به شخص دیگری می دهد و تردد خود را ثبت می کند.

در بسیاری از مشاغل (ساختمانی، کارگاهی و… ) به دلیل داشتن تماس افراد با مواد مختلف امکان مخدوش شدن اثر انگشت آنها بسیار زیاد است و عملا استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی برای این مشاغل بی فایده است. استفاده از دستگاه حضورغیاب کارتی نیز دارای مشکلاتی همچون گم شدن کار و یا تقلب می باشد که استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره مشکلات این مشاغل را برطرف نموده است.

شایان ذکر است که در میان انواع دستگاه حضور غیاب، دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره دارای بیشترین رضایت مشتریان می باشد و با توجه به ویژگی هایی آن می توان گفت تمامی نیازهای مصرف کنندگان را برطرف نموده است.

قیمت دستگاه حضورو غیاب تشخیص چهره یکی از دغدغه های کارفرمایان محترم بوده که با ظهور تکنولوژی تشخیص چهره ویزیبل لایت این مشکل مرتفع گردیده و دستگاه حضورو غیاب تشخیص چهره ارزان قیمت در دست مشتریان عزیز قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست