هر آنچه که باید درباره سیستم‌ کنترل تردد بدانید

سیستم کنترل تردد

اگر به دنبال راهی برای تامین امنیت سازمان‌ها هستید، سیستم کنترل تردد از بهترین پیشنهاداتی به شمار می‌رود که می‌توانید از آن استقبال کنید. این سیستم با عملکردی که دارد می‌تواند عبور و مرور را کنترل کند و به هر فردی اجازه ورود ندهد. این سیستم قابلیت محدود کردن اتاق‌های مربوط به دارایی‌های فیزیکی و یا فناوری اطلاعات را دارد و به همین شیوه نیز باعث تامین امنیت نسبی می‌شود.

این سیستم‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک توانایی به اشتراک گذاشتن ویژگی‌های مختلف را دارند. به همین علت هر سازمان با توجه به میزان بودجه و حساسیتی که دارند، اقدام به تهیه آن می‌کنند. در ادامه به صورت گسترده‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سیستم‌ کنترل تردد

تجهیزات جانبی سیستم کنترل تردد چیست؟

برای اینکه این سیستم‌ها بتوانند به درستی نصب شوند و به عملکرد خود ادامه دهند، نیازمند تجهیزات متعددی هستند. از جمله این تجهیزات می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره داشت:

  • قفل های برقی
  • سنسور درب
  • پاور
  • کلیدهای فشاری

همچنین نحوه نصب می‌تواند بر روی این تجهیزات تاثیر خود را بگذارد. به عنوان مثال اگر سیستم کنترل تردد بر روی شیشه نصب شود، در آن صورت به قفل برقی مگنت دار نیاز خواهد بود. نوع قفل برقی نیز بر اساس پارامترهای مختلف انتخاب می‌شود. وزن و شرایط حاکم بر درب نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌آیند.

سیستم کنترل تردد چه انواعی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، این سیستم‌ها با توجه به مشخصاتی که دارند، در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین با وجود انواع سیستم کنترل عبور و مرور، کاربردها نیز گسترش پیدا می‌کنند. از مهم‌ترین انواع این سیستم‌ها که هر کدام در بردارنده ویژگی‌های متعدد هستند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • سیستم‌های کنترل تردد کارتی
  • سیستم‌های کنترل تردد تشخیص چهره
  • سیستم‌های کنترل تردد اثر انگشت
  • سیستم‌های کنترل تردد باشگاه‌ها
  • سیستم‌های کنترل تردد خودرو
  • سیستم‌های کنترل تردد پارکینگ
  • سیستم‌های کنترل تردد فرودگاه‌ها و مکان‌های دیگر

در چه مکان‌هایی می‌توان از سیستم کنترل عبور و مرور استفاده کرد؟

مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از سیستم‌ کنترل تردد در آن‌ها بهره برد. این مکان‌ها شامل گزینه‌هایی همچون اتاق‌های سرور، اتاق‌های بیمارستان، اتاق مدیران، اتاق سالن‌های همایش، اتاق ارگان‌های نظامی، اتاق سازمان‌های خاص و… می‌شوند. در واقع هر چقدر حساسیت یک مکان بیشتر شود، نیاز به این سیستم‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ از این رو نباید از تهیه آن‌ها غافل شد.

نحوه کارکرد سامانه کنترل تردد به چه صورت است؟

برای اینکه این سیستم‌ها کارکرد خودشان را شروع کنند، باید به یک درب یا قفل الکترونیکی متصل شوند. به همین علت درب ورودی اصلی و یا درب مجموعه‌ها بهترین پیشنهاد برای نصب هستند. حالا اگر یک کاربر و یا فرد بخواهد به یک اتاق وارد شود، باید اطلاعات ضروری و درخواست شده را به سیستم بدهد. این اطلاعات بر اساس نوع سیستم کنترل تعیین می‌شوند. به عنوان مثال کاربر می‌تواند رمز عبور را وارد کند و یا با استفاده از کارت به محل مورد نظر وارد شود.

همچنین لازم به ذکر است که این سیستم یک نرم افزار مخصوص دارد که اطلاعات را به سرور مرکزی و یا اصلی ارسال می‌کنند تا از این طریق بتوان نظارت کاملی را بر روی عبور و مرور داشت. مدیریت کردن تنها به همین موارد ختم نمی‌شود. سیستم‌ کنترل تردد با کمک سیستم ویدیویی و آلارمی می‌تواند مدیران را از حضور افراد مطلع کند و از این طریق امنیت بیشتری را برقرار کرد.

سیستم‌ کنترل تردد

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا هر آنچه که باید درباره سیستم‌ کنترل تردد بدانید را برای شما بگوییم. این سیستم‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام بر اساس ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در مکان‌های مختلف مورد بهره‌وری قرار بگیرند که در این مطلب به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم و همچنین توضیحات مختصری را درباره نحوه کارکرد با شما به اشتراک گذاشتیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست