چرا باید از سیستم اکسس کنترل استفاده کرد؟

سیستم اکسس کنترل

سیستم اکسس کنترل

اگر نگاهی به سبک تردد در مکان‌های مختلف بیندازید، می‌توانید شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای باشید. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توان تردد افراد را نظارت کرد، استفاده از سیستم اکسس کنترل است. این سیستم ها توانسته‌اند کاربردها و مزیت‌های گوناگونی داشته باشند. به طور کلی دلایل گوناگونی وجود دارند که به شما ثابت می‌کنند استفاده از این سیستم‌ها بسیار کاربردی و ضروری هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی این دلایل بپردازیم؛ پس تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.

سیستم اکسس کنترل

چرا شرکت‌ها و سازمان‌ها باید از سیستم اکسس کنترل استفاده کنند؟

یک سری از دلایل وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد با بررسی آن‌ها تصمیم بگیرید که از این سیستم‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین دلایل و علت‌های موجود شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • امنیت فیزیکی را افزایش می‌دهد

اولین دلیلی که شما را ترغیب به استفاده از این سیستم‌ها می‌کند، امنیت فیزیکی است. این سیستم‌ها می‌توانند سطح امنیت را افزایش دهند و اجازه ورود به افراد غیر مجاز را ندهند. از این رو شرکت‌ها برای اینکه بتوانند محتوا و دارایی خود را به صورت کامل ایمن نگه دارند، می‌توانند نسبت به استفاده از این سیستم‌ها اقدام کنند.

  • سرقت داخلی را کاهش می‌دهد

مشاغل گوناگونی وجود دارند که آمار سرقت داخلی در آن‌ها بسیار زیاد است؛ به همین منظور برای کاهش دادن میزان سرقت‌های داخلی می‌توان از سیستم اکسس کنترل استفاده کرد. این سیستم‌ها می‌توانند ورود و خروج افراد را ردیابی و کنترل کنند و از این طریق ایجاد کننده یک محیط امن باشند. با کمک این سیستم‌ها قادر خواهید بود تا سرقت‌های داخلی را کاهش داده و مقصران اصلی را نیز شناسایی و دستگیر کنید؛ چرا که این سیستم‌ها می‌توانند مدارکی را ارائه دهند که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث پیگیری کردن قانونی شود.

  • باعث انطباق می‌شود

صنایع مختلفی وجود دارند که مشاغل موجود در آن‌ها باید استانداردهای انطباق را به صورت کامل رعایت کنند. همچنین باید گزارش‌های مربوطه را به سازمان‌های دولتی ارسال کنند و از این طریق سیاست‌ها را حفظ کنند. پس در یک نگاه کلی استفاده از این سیستم‌ها می‌تواند باعث انطباق انواع مشاغل شود و به رویه آن‌ها مطابق با قوانین و معیارهای موجود کمک کند.

سیستم اکسس کنترل چه مراحلی را طی می‌کند؟

سیستم ‌های اکسس کنترل برای اینکه بتوانند به عملکرد خود ادامه دهند و باعث افزایش امنیت شوند، باید مراحل مختلفی را طی کرده و پشت سر بگذارند. این مراحل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اعتبارنامه باید توسط کاربر به دستگاه ارائه داده شود.
  • سپس درخواستی که توسط کاربر دریافت شده به این سیستم‌های کنترل دسترسی ارسال می‌شود.
  • در گام بعدی این سیستم‌ها شروع به تطابق مجوز دریافتی با دیتابیس که در دسترس آن‌ها است، می‌کنند.
  • اگر مجوز ارسال شده هیچگونه مطابقتی را با دستا بیس مربوطه نداشته باشد، در آن صورت سیستم به صورت کامل قفل شده و کاربر نمی‌تواند اجازه ورود را دریافت کند.
  • در صورتی که مجوز تطابق مورد نیاز را داشته باشد، اجازه صادر شده و کاربر می‌تواند به بخش مورد نظر خود وارد شود.
  • همچنین لازم به ذکر است که چه تردد مجاز و چه غیر مجاز باشد، در حافظه سیستم به ثبت می‌رسد.

سیستم اکسس کنترل

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مبحث بسیار مهمی تحت عنوان سیستم اکسس کنترل آشنا کنیم. این سیستم‌ها توانسته‌اند مزیت‌های گوناگونی را به خود اختصاص دهند و از این طریق دارای کاربردهای مختلف باشند. دلایل متعددی وجود دارند که باعث خواهند شد کاربر نسبت به استفاده از این سیستم‌ها اقدام کند که در این مطلب تمامی تلاش خود را به کار گرفتیم شما را با مهم‌ترین آن‌ها آشنا سازیم. همچنین در انتها به بررسی مراحلی پرداختیم که سیستم برای صادر کردن اجازه ورود یا خروج باید طی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست