آشنایی با نحوه کار دستگاه موبایل یاب

نحوه کار دستگاه موبایل یاب

 

دستگاه موبایل یاب یکی از لوازمی به حساب می آید که در انواع مکان های امنیتی و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. موارد بسیار گوناگونی وجود دارند که در رابطه با این دستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند که نحوه کارکرد نمونه ای از این موارد به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نحوه کار دستگاه موبایل یاب بپردازیم؛ سپس بعد از آن به بررسی نکات مهمی می پردازیم که درباره این دستگاه ها حائز اهمیت هستند. پس تا انتهای این مطلب دنبال کننده ما باشید.

نحوه کار دستگاه موبایل یاب

نحوه کار دستگاه موبایل یاب

نحوه کار دستگاه موبایل یاب به چه صورت است؟

همانطور که از نام دستگاه مشخص است، از آن به منظور ردیابی و تشخیص موبایل بهره برده می شود. یکی از مواردی که باید درباره این دستگاه ها بدانید این بوده که آن ها چگونه عملکردی دارند و چگونه باعث می شوند تا موبایل و تلفن همراه تشخیص داده شوند. برای استفاده از این دستگاه، نیاز است تا مامور و یا بازرس، آن را به بدن فرد نزدیک کند. این دستگاه در محدوده شناسایی در نظر گرفته شده برای آن، شروع به تولید میدان مغناطیسی می کند.

اگر این دستگاه مورد مشکوکی را حس کرد، در آن صورت میدان مغناطیسی که از قبل توسط دستگاه موبایل یاب ایجاد شده بود، تغییر پیدا می کند. همین موضوع باعث می شود تا دستگاه نیز به هر کدام از این تغییرات مغناطیسی واکنش نشان دهد. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه مامور از این واکنش ها اطلاع پیدا می کند؟ اگر دستگاه موبایل یاب چیز مشکوکی را حس کند، در آن صورت با کمک یک هشدار و یا آلارم فرد مامور را مطلع می کند.

موارد مختلفی وجود دارند که در رابطه با نحوه کار دستگاه موبایل یاب بسیار حائز اهمیت هستند؛ به عنوان مثال می توانیم به این موضوع اشاره داشته باشیم که تغییرات هر میدان مغناطیسی که از دستگاه ها مشاهده می شوند، ممکن است با نمونه دیگر متفاوت باشند؛ چرا که جنس و نوع فلزاتی که در این دسته از محصول به کار می روند، با یک دیگر متفاوت هستند. در واقع هر چقدر تغییرات مشاهده شده از میدان مغناطیسی شدیدتر باشد، یعنی میزان فلزات به کار گرفته شده در محصول نیز بیشتر است.

چگونه با دستگاه موبایل یاب بدن را بررسی می کنند؟

حالا که تا حدودی با نحوه کار دستگاه موبایل یاب آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ماموران و مسئولان چگونه از این دستگاه استفاده می کنند. یک مامور موظف است تا دستگاه موبایل یاب را در فاصله مشخص شده ای از بدن شما قرار دهد. سپس مامور دستگاه را در راستای تمامی اعضای بدن چرخانده تا به صورت کامل از ایمنی و امنیت مطلع شود. با مشاهده شدن مورد مشکوک، یک هشدار و یا صدای بوق مانند تولید می شود. با شنیده شدن این صدا، مامور دست از کار خود کشیده و به بررسی مورد مشکوک می پردازد. پس می توانیم اینطور بیان کنیم که حضور انواع دستگاه های موبایل یاب برای هر سازمان امنیتی ضروری و حیاتی است.

از دستگاه موبایل یاب در چه مکان هایی می توان بهره برد؟

مکان های مختلفی وجود دارند که شما به منظور تامین امنیت می توانید از این دستگاه ها بهره ببرید. فرودگاه ها، شرکت های امنیتی، سازمان ها و… در بین این موارد جای می گیرند. لازم به ذکر است ماموری که برای این کار انتخاب می کنید باید با نحوه کار دستگاه موبایل یاب آشنایی کامل داشته باشید.

نحوه کار دستگاه موبایل یاب

نحوه کار دستگاه موبایل یاب

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه کار دستگاه موبایل یاب آشنا کنیم که کارکرد آن بر اساس میدان مغناطیسی است. همچنین این دستگاه کاربردهای مختلفی را دارد ولی مامور مورد استفاده، باید با طرز کار آن آشنایی کاملی را پیدا کند و با شنیدن بوق هشدار، سریعا به بررسی مورد مشکوک بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست