بررسی 5 تفاوت گیت بازرسی و گیت تردد

تفاوت گیت بازرسی و گیت تردد

گیت بازرسی ( گیت فلزیاب ) و گیت تردد می‌توانند روی رفت‌وآمد افراد نظارت داشته باشند و از این طریق باعث ایجاد امنیت و نظم شوند. این دستگاه‌ها دارای تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر هستند؛ اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج مورد از مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

تفاوت گیت بازرسی و گیت تردد

تفاوت گیت بازرسی و گیت تردد

بررسی عملکرد هر کدام از انواع گیت ورودی و بازرسی

اولین تفاوتی که گیت‌های بازرسی و کنترل تردد دارند، در ارتباط با عملکرد است. گیت‌های کنترل تردد یا ورودی با کمک کلید کنترلی، کارت، اثر انگشت یا ریموت باز و بسته می‌شوند.  عملکرد گیت ورودی به‌گونه‌ای است که پرسنل و نیروی انسانی کمترین دخالت را دارند؛ به همین علت کارها با سرعت و نظم بیشتری انجام خواهند شد. در گیت‌های بازرسی قضیه به شکل دیگری است. این نوع از گیت‌ها برای بازرسی افراد از امواج مغناطیسی استفاده می‌کنند. درصورتی‌که این دستگاه‌ها سیگنال‌ مشکوکی دریافت کنند، آن را با کمک آلارم مخصوص هشدار خواهند داد. در مکان‌های مختلف بر اساس حساسیت و قوانینی که وجود دارند، حمل برخی از وسایل ممنوع است. برای اطمینان از عدم حمل وسیله می‌توان از گیت‌های بازرسی بهره برد.

هدف؛ از تفاوت‌های گیت بازرسی و کنترل تردد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در ارتباط با گیت بازرسی و گیت ورودی وجود دارد، هدف است. هر کدام از این دستگاه‌ها بر اساس ساختار و عملکردی که دارند، توانسته‌اند اهداف مختلفی را به خود اختصاص دهند. به‌طورکلی استفاده از گیت کنترل تردد باتوجه‌به چهار هدف مختلف است؛ از جمله:

  1. کنترل ورودی سازمان‌ها و اداره‌ها
  2. برقراری امنیت
  3. نظارت کامل و دقیق بر حضور و غیاب
  4. سازمان‌دهی کردن انواع صف‌ها

اصلی‌ترین هدف گیت‌های بازرسی کنترل افراد به‌منظور برقراری امنیت است. ازآنجایی‌که در این گیت‌ها سنسورهای مختلفی به کار رفته‌اند، می‌توانند وجود اشیا ممنوعه را تشخیص دهند و از این طریق قطعات فلزی، سلاح گرم و سرد، گوشی همراه و… را شناسایی کنند.

اهداف مختلف استفاده از گیت‌ها

اهداف مختلف استفاده از گیت‌ها

کاربرد؛ یکی از تفاوت‌های بین گیت کنترل تردد و بازرسی

یکی از تفاوت‌های گیت بازرسی و کنترل تردد در ارتباط با کاربرد آن‌ها است. هر کدام از این دستگاه‌ها و تجهیزات می‌توانند در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و کاربردهای متنوعی از خود به نمایش بگذارند. به‌عنوان‌مثال گیت‌های بازرسی را می‌توان در ورودی انواع مکان‌ها نصب کرد. همان‌طور که از نام این تجهیزات مشخص است می‌توانند افراد را به‌صورت کامل بازرسی کنند. این کار با کمک امواج مغناطیسی انجام می‌شود. به‌طورکلی در مکان‌هایی که پر رفت‌وآمد هستند، می‌توان از انواع این گیت‌ها همچون گیت فلزیاب بهره برد. از جمله این مکان‌ها می‌توانیم به پادگان‌ها، زندان‌ها، ورودی اماکن گردشگری همچون موزه‌ها و… اشاره کنیم.

گیت کنترل تردد زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم عبور و مرور افراد را کنترل کنیم. ایستگاه‌های مترو، راه‌آهن، ایستگاه‌های BRT و… در بین مکان‌هایی جای می‌گیرند که از این گیت‌ها بهره می‌برند. همچنین این گیت‌ها از طرق مختلف می‌توانند به شناسایی افراد بپردازند. این ویژگی باعث شده است آن‌ها را در مکان‌هایی نصب کرد که برای ورود به اجازه نیاز است. آزمایشگاه‌ها، باشگاه‌ها، استخرهای شنا و… نمونه‌ای از این موارد هستند.

تفاوت در انواع گیت

تفاوت بعدی در ارتباط با انواع و مدل‌های مختلف است. هر کدام از این گیت‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام ویژگی‌های گوناگونی را به خود اختصاص داده‌اند. از انواع گیت بازرسی می‌توانیم به دستگاه ایکس Ray، گیت فلزیاب و راکت بازرسی اشاره کنیم. مهم‌ترین و پرکاربردترین گیت‌های بازرسی شامل گیت فلزیاب می‌شود. این گیت‌ها دارای سیستم پردازنده بسیار قوی هستند و می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن فرایند اسکن دقیق را انجام دهند. همچنین از انواع گیت کنترل تردد می‌توانیم گزینه‌هایی همچون گیت تمام‌قد، میله‌ای یا سه شاخه، شیشه‌ای، گیت معلولین و گیت بار را نام ببریم.

تفاوت در قیمت گیت تردد و قیمت گیت بازرسی

آخرین تفاوت نیز به قیمت بر می‌گردد. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت این محصولات تأثیر خود را بگذارند. برند، مدل، مشخصات، امکانات، ویژگی‌ها و شرکت ارائه‌دهنده در بین عواملی جای می‌گیرند که باعث افزایش یا کاهش قیمت‌ها خواهند شد؛ به همین علت قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید، نیاز است از قیمت به‌روز و دقیق مطلع شوید.

عوامل مؤثر روی قیمت گیت‌های بازرسی و کنترل تردد

عوامل مؤثر روی قیمت گیت‌های بازرسی و کنترل تردد

سخن آخر درباره تفاوت گیت ها

در این مطلب سعی کردیم به بررسی تفاوت‌هایی بپردازیم که بین گیت بازرسی و گیت کنترل تردد وجود دارند. این تفاوت‌ها شامل عملکرد، هدف، کاربرد، انواع و قیمت می‌شوند که در بخش بالا به‌صورت کامل آن‌ها را شرح دادیم. اگر سؤالی ذهن شما را درگیر کرده است و یا نیازمند تهیه بهترین محصولات هستید، می‌توانید با شرکت پردازش هوشمند پارسیان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست