دستگاه حضور غیاب با ماسک؛ تکنولوژی برتر برای برپایی بهداشت و امنیت

دستگاه حضور غیاب با ماسک

دستگاه حضور غیاب با ماسک از جمله فناوری‌های برتر به حساب می‌آید که در ایام اپیدمی کرونا توانسته نقش موثری را در حفظ امنیت ایفا کند. استفاده از این دستگاه‌ها همراه با خود مزیت‌های بسیار زیادی را دارد. ویژگی‌های متعددی که در این دستگاه‌ها به کار گرفته شده‌اند، زمینه ساز تفاوت در قیمت‌ها خواهند بود.

این دستگاه‌ها باید از دقت بالایی در هنگام سنجش چهره افراد برخوردار باشند؛ این مسئله زمانی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند که افراد با ماسک در محل حضور داشته باشند. همچنین این دستگاه‌ها کاربردهای گوناگونی را دارند که در ادامه به صورت گسترده‌تر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. پس تا انتها دنبال کننده ما باشید.

دستگاه حضور غیاب با ماسک

کاربرد دستگاه حضور غیاب با ماسک در کدام مکان‌ها است؟

مکان‌ها باید از بهداشت کاملی برخوردار باشند. بحرانی که در حال حاضر درگیر آن هستیم، ضرورت برپایی بهداشت را افزایش می‌دهد؛ به همین علت در مکان‌های متعدد می‌بایست از این دستگاه‌ها نهایت بهره را ببریم. از جمله مکان‌هایی که حضور استفاده از این دستگاه‌ها در آن‌ها ضرورت پیدا کرده‌اند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • استفاده از دستگاه‌های تشخیص چهره با ماسک ZKTECO در بیمارستان‌ها بسیار ضروری است.
  • سازمان‌های مختلف نیز می‌توانند پذیرای این دستگاه‌ها باشند.
  • در شرایط بحرانی جامعه بهره بردن از دستگاه حضور غیاب با ماسک در مکان‌هایی همچون دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار پر اهمیت است.
  • تردد در شرکت‌ها و کارخانجات نیز باید کاملا سالم و همراه با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

ساز و کار و عملکرد دستگاه تشخیص چهره با ماسک

مکانیزم ویژه‌ای که از این دستگاه‌ها شاهد خواهید بود، به دلیل به کار گرفتن فناوری های جدید و نو است. طراحی این دستگاه‌ها همگام با آخرین متدها و تکنولوژی‌های روز دنیاست. از آنجایی که در هنگام تشخیص چهره، فرد ماسک دارد، به همان علت این دستگاه‌ها با کمک آناتومی چهره افراد، نسبت به تشخیص اقدام می‌کنند. همچنین این تشخیص به کمک فاصله‌ای که چشم‌ها از یک دیگر دارند، انجام می‌گیرد.

از این رو مکانیزم این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که خود ظاهر هیچ تاثیری در تشخیص ندارد. دستگاه‌های قدیمی‌تر دارای مشکلات متعددی بودند. به عنوان مثال زمانی که فرم آرایش خانم‌ها تغییر پیدا می‌کرد و یا اگر آقایان به صورت اصلاح شده در محل حضور پیدا می‌کردند، دستگاه‌های دیگر توانایی تشخیص نداشتند. پس به حضور دستگاه حضور غیاب با ماسک همراه با یک تکنولوژی بسیار فوق‌العاده نیاز بود. تشخیص چهره افراد همراه با الگوریتم‌های موجود صورت می‌پذیرد و درصد خطا به کمترین حد خود خواهد رسید و می‌توانید شاهد حفظ امنیت باشید.

اشکال دستگاه‌های تشخیص چهره با ماسک چیست؟

هیچ دستگاهی بی عیب و نقص نبوده و دستگاه حضور و غیاب با ماسک از این قاعده مستثنی نیست. اصلی‌ترین عیبی که می‌توانید از این دستگاه‌ها مشاهده کنید این بوده که افراد باید زمان بیشتری را صرف تشخیص چهره کنند. چرا که آن‌ها همراه با ماسک هستند و دستگاه باید به زمان بیشتری به منظور تشخیص چهره افراد نیاز خواهد داشت.

در نصب دستگاه حضور غیاب با ماسک به چه نکاتی باید توجه شود؟

بعد از اینکه این دستگاه‌ها خریداری شدند، باید نسبت به نصب آن‌ها اقدام کرد. نکات مختلفی وجود دارند که در رابطه با این موضوع باید به آن‌ها توجه کرد. یکی از آن‌ها نورپردازی است. نورپردازی مکان باید کاملا متناسب باشد. البته برخی از دستگاه‌ها حتی در مکان‌های باز نیز مورد استفاده هستند و با کمک مادون قرمز چهره افراد را تشخیص می‌دهند. این تفاوت‌ها در ویژگی‌ها، همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، باعث افزایش و یا کاهش قیمت‌ها خواهند بود.

دستگاه حضور غیاب با ماسک

سخن آخر

در این مطلب به بررسی دستگاه حضور غیاب با ماسک پرداختیم. این دستگاه با تکنولوژی ویژه‌ای که دارد، می‌تواند به برپایی امنیت در مکان‌های مختلف کمک کند. عملکرد این دستگاه‌ها به گونه‌ای بوده که نیازی به نیرو و یا پرسنل نیست؛ به همین علت خطای انسانی به کمترین حد ممکن خود می‌رسد. این دستگاه کاربردهای متنوعی را داشته که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست