معرفی دستگاه حضور و غیاب

معرفی دستگاه حضور و غیاب

یکی از مهم ترین مسائل در شرکت های خصوصی و دولتی برقراری قانون برای تردد  پرسنل می باشد. به طور قطع ساعت مشخصی برای رفت و آمد پرسنل وجود دارد که باید به طور دقیق محاسبه شود. با استفاده از این دستگاه هاست که می توان میزان کسر کار، ، غیبت، میزان اضافه کاری و حتی مرخصی را تعیین کرد.

دستگاه حضور و غیاب به عنوان یک دستگاه الکترونیکی شناخته می شود که می توان با راه های مختلفی ورود و خروج پرسنل را به صورت دقیق ثبت کند. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید مشخصات کارکنان و پرسنل درون دستگاه ذخیره شود تا به درستی آن ها را تشخیص دهد و زمان تردد آن ها را ثبت کند. زمانی که اطلاعات به صورت اولیه درون دستگاه ذخیره شد، مدیران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

به دستگاه های حضور غیاب ، دستگاه کارتکس، کارت ساعت و کارتخوان نیز گفته می شود. این دستگاه ها از نظر اقتصادی بسیار با صرفه می باشند. زیرا مدیران می توانند با توجه به اطلاعات این دستگاه ها، میزان حقوق و دستمزد افراد را محاسبه کنند و در صورت نیاز حقوق آن ها کاهش یا افزایش یابد.

انواع دستگاه حضور و غیاب

آنها  انواع مختلفی دارند که می توان با توجه به بودجه و کارایی مورد نیاز یکی از آن ها را انتخاب کرد. نمونه های مختلف این دستگاه می توانند از راه های مختلفی شناسایی افراد را انجام دهند.

شناسایی از طریق رمز ورود، شناسایی از طریق اثر انگشت، شناسایی افراد از طریق کارت، شناسایی پرسنل از روی چهره از مهم ترین روش های شناسایی  می باشد.

دستگاه حضورو غیاب تشخیص چهره دستگاه هایی که می تواند پرسنل را از طریق چهره شناسایی کند، از امنیت بالایی برخوردار هستند. دوربین های موجود در این دستگاه ها به خوبی چهره ی افراد را شناسایی می کند و اجازه ورود می دهد.

دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی دستگاه هایی شناسایی با اثر انگشت نیز از بهترین نمونه ها و امن ترین دستگاه ها می باشد. زیرا اثر انگشت برای هر کس در دنیا منحصر به فرد است. به همین سبب تقلب در این دستگاه ها امکان پذیر نمی باشد.

دستگاه هایی که نیاز به رمز عبور دارند ، شامل صفحه کلیدی می باشند که پرسنل باید برای ورود و خروج از آن استفاده کرده و رمز خود را وارد کنند.

دستگاه ارزان با ارزانترین دستگاه حضور و غیاب نوع کارتی آن می باشد. این کارت ها هوشمند هستند و به خوبی می توانند اطلاعات افراد را در خود ذخیره کنند. هک کردن این کارت ها به ندرت صورت می گیرد اما عیب آن در این است که ممکن است پرسنل کارت را به یکدیگر بدهند.

برخی از شرکت ها تمایل دارند برای صرف هزینه ی کمتر از دستگاه های دسته دوم استفاده کنند. این امر به هیچ عنوان مشکلی ایجاد نمی کند. تنها لازم است که افراد بتوانند نرم افزار موجود در این دستگاه ها را بروزرسانی کنند و اطلاعات پرسنل شرکت خود را به آن وارد کنند.

مزایای دستگاه های حضور و غیاب

بسیاری از افراد سوال می پرسند که بهترین دستگاه حضورو غیاب ، کدام دستگاه می باشد. نمی توان برای این سوال پاسخ درستی بیان کرد. زیرا انتخاب دستگاه به اولویت های افراد بستگی دارد. برخی از افراد قیمت، امنیت بالا و برخی دیگر کارایی دستگاه برایشان مهم و در اولویت می باشد. به همین سبب بهترین دستگاه ها را افراد باید خود با توجه به اولویت ها انتخاب کنند.

همانطور که بیان کردیم بیشتر شرکت های دولتی و خصوصی از این دستگاه های استفاده می کنند زیرا از مزایای آن اطلاع کافی دارند. مهم ترین و اصلی ترین مزایای دستگاه کنترل تردد به شرح ذیل می باشد.

  • ثبت ورود و خروج پرسنل بدون استفاده از فرد
  • اطمینان بالا
  • ثبت دقیق رفت و آمد ها
  • تعیین مرخصی و کسر از حقوق بر اساس اطلاعات آن
  • کاهش تقلب در زمان ثبت شده
  • استفاده از اطلاعات آن برای ارزیابی کارکنان
  • اطلاعات این دستگاه مورد تایید نهاد های امنیتی و قضایی می باشد.
  • قیمت مناسب آن در مقایسه با کارایی بالایی که دارد.
  • نصب آسان دستگاه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست