موارد استفاده از سیستم پلاک خوان در اتوماسیون پارکینگ

سیستم پلاک خوان از دو پارامتر تشکیل شده است که شامل دوربین پلاک خوان و نرم افزار پلاک خوان می باشد. دوربین پلاک خوان نوعی دوربین مداربسته با ویژگی های خاص (موتورایز بودن لنز دوربین، تحت شبکه بودن،  رزولوشن بالای 4 مگاپیکسل) می باشد. دوربین پلاک خوان وظیفه ثبت پلاک خودروها را دارد. نرم افزار پلاک خوان اطلاعات مربوط به ترددها را دریافت می کند و بعد از پردازش اطلاعات، خروجی مورد نظر را ارائه می کند. سیستم پلاک خوان موارد استفاده متعددی دارد که از مهمترین آنها می توان به سیستم مدیریت  پارکینگ ها اشاره نمود.

سیستم پلاک خوان موجب رفع بسیاری از مشکلات در مدیریت پارکینگ شده است. استفاده از پارکینگ هوشمند پلاک خوان  در مدیریت پارکینگ موجب حذف خطای انسانی، کاهش هزینه، امکان گزارش گیری از ترددها، افزایش سرعت و افزایش امنیت می شود.

نرم افزار پلاک خوان دارای قابلیت های زیادی از جمله امکان ثبت پلاک خودرو با دقت بالا، امکان ذخیره سازی پلاک خودرو، ثبت تمامی ترددها و امکان گزارش گیری از تردد خودروها می باشد.

از معایب تکنولوژی  پلاک خوان می توان به  امکان تقلب، تاثیر شرایط جوی در ثبت پلاک خودرو (مانند نشستن برف روی پلاک خودرو) و عدم تشخیص پلاک خودرو در صورت مخدوش شدن آن اشاره نمود.

استفاده از دوربین پلاک خوان در پارکینگ سازمان ها و پارکینگ های عمومی بسیار رایج و پرکاربرد می باشد.

با ذکر یک مثال کاربرد سیستم پلاک خوان در پارکینگ سازمانی را شرح می دهیم. فرض کنید  در یک سازمان قرار است همایشی برگزار شود، با استفاده از این سیستم میتوان پلاک های مجاز ( پلاک خودرو افراد دعوت شده به همایش) را از قبل در این سیستم تعریف کرد و روز برگزاری همایش تمامی مهمان ها بدون نیاز به هماهنگی و بدون اتلاف وقت به پارکینگ وارد می شوند.

بکارگیری سیستم تشخیص پلاک در پارکینگ های عمومی متداول بوده و موجب تسریع ثبت اطلاعات خودروی ورودی به پارکینگ می شود. همچنین به کار گیری ترکیبی سیستم پلاک خوان با سیستم UHF تضمین کننده امنیت ورود خروج خودروها در سازمان های می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست