نوسانات برقی، اصلی ترین علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب از آن جهت تهیه می شوند که بتوانند مشکلات مربوط به عدم سازماندهی را رفع کنند. حالا تصور کنید خود این دستگاه ها باعث مشکلات متعددی شوند. در آن صورت تکلیف چه خواهد بود؟ علت خرابی دستگاه حضور و غیاب می تواند به دلیل قطعات موجود در آن باشد. همانطور که می دانید این دستگاه ها تشکیل شده از قطعات مختلفی هستند.

اگر هر یک از این قطعات دچار مشکل شوند، در آن صورت عملکرد کلی دستگاه نیز با اختلال رو به رو خواهد شد. در این صورت برای رفع این مشکل نیاز است تا به تعمیر دستگاه حضور و غیاب بپردازید. در ادامه به بررسی چند نمونه از مشکلات رایج می پردازیم که نتیجه آن ها عملکرد بسیار ضعیف دستگاه ها خواهد بود. همراه ما باشید.

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب می تواند ناشی از برد باشد

برد تحت عنوان قلب تپنده این دستگاه ها شناخته شده است. در صورتی که این عضو تپنده خراب شود، عملکرد دستگاه به کلی نابود خواهد شد. اتصالات مختلفی بر روی برد پیاده سازی شده اند. هر کدام از این اتصالات در کنار هم قرار می گیرند و باعث کارکرد درست دستگاه می شوند. به عنوان مثال اگر دستگاه حضور و غیاب از نوع اثر انگشتی باشد، تمامی فرمان ها به اتصالات صادر می شوند. حالا اگر برد خراب شده باشد، این فرمان ها نیز دریافت نخواهند شد و در نهایت فرد هیچگونه عملکردی را از دستگاه مشاهده نخواهد کرد.

اصلی ترین علتی که می تواند باعث خرابی برد شود، نوسانات برقی است. در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که نوسانات برقی قاتل اصلی برد و در نهایت دستگاه های حضور و غیاب هستند. از این رو باید برق مورد نیاز را به خوبی تامین کرد و از سیم کشی های فرسوده نهایت دوری را به عمل آورد.

سنسورها خراب شده اند

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب می تواند به سنسورها مربوط باشد. سنسورها بخش مهمی از این دستگاه ها را تشکیل می دهند. در واقع با وجود سنسورها است که دستگاه می تواند اثر انگشت و یا چهره افراد را تشخیص دهد. اگر سنسورها به خوبی کار نکنند، دستگاه حضور و غیاب نیز فلج خواهد شد و تا زمان تعمیرات نمی توانید هیچگونه استفاده ای را از آن داشته باشید.

دستگاه با مشکلات نرم افزاری رو به رو می شود

به غیر از بحث سخت افزاری، علت خرابی دستگاه حضور و غیاب می تواند ناشی از اتوماسیون نرم افزاری باشد. گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که متن نوشته در پنجره باز شده برنامه خوانده نمی شود. علت این امر می تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد که از مهم ترین آن ها می توانیم به این موضوع اشاره داشته باشیم که فارسی سازی ویندوز انجام نگرفته است. خطاهای دیگری نیز در هنگام نصب نرم افزار ممکن است نمایش داده شوند که برای شناسایی و رفع هر یک نیاز است تا از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

دستگاه حضور و غیاب روشن نمی شود

جدی ترین مشکلی که شامل حال این دستگاه ها می شود این بوده که به طور کلی روشن نمی شود. این نوع از خرابی ها دارای علل گوناگونی هستند ولی بدون شک مهم ترین آن ها نوسانات برقی هستند. در یک دیدگاه کلی می توانیم اینطور بیان کنیم که نوسانات برقی دشمن اصلی این دستگاه ها به شمار می روند. پس شما نباید میدان را برای عرصه نوسانات باز کنید و باید از عوامل ایجاد کننده آن ها دوری کنید.

علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

سخن آخر

در این مطلب به بررسی چند مورد از علت خرابی دستگاه حضور و غیاب پرداختیم. نوسانات برقی را می توانیم در بین اصلی ترین علل جای دهیم که در صورت بروز مشکلات بسیار گسترده ای را با خود به همراه خواهند داشت که از آن ها می توانیم به خرابی برد و روشن نشدن دستگاه حضور و غیاب اشاره کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست