اتوماسیون تغذیه (سلف سرویس)

مقاله سلف

 

نرم‌افزار سلف سرویس و اتوماسیون تغذیه  در بسیاری از سلف‌های دانشجویی، کارمندی، بیمارستانی و محیط‌های صنعتی و اداری که قابلیت پرسنل بالایی دارد قابل استفاده است. استفاده از سلف سرویس (صدور ژتون)  در بسیاری از کارخانه‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها در ساعات خاصی میسر است و سلف غذادر ساعات کم باید پذیرای افراد زیادی باشد.

همچنین رزرو غذا برای  کارکنان یا دانشجویان به صورت حضوری به شلوغی و نامنظمی  در سلف در این ساعات می‌افزاید و نارضایتی مشتریان را به همراه دارد. سیستم رزرو به صورت حضوری و سخت افزاری وقت زیادی از استفاده کنندگان و همچنین پرسنل اداری سلف می‌گیرد.

و سازمان یا دانشگاه هزینه هنگفتی راجهت تهیه دستگاه‌های رزرو، نگهداری و پشتیبانی از آنها و پرداخت حقوق پرسنل این بخش متحمل خواهد شد.

و اما استفاده از اتوماسیون صدور ژتون(تغذیه) به مدیریت بهتر منجر می‌شود و کنترل کردن سلف و تغذیه آسان‌تر خواهد شد. نرم افزار صدور ژتون می تواند تحت وب می‌باشد،

 و مسلما دانشجویان و کارکنان می‌توانند به صورت اینترنتی غذای  خود را انتخاب و رزرو نمایند

هر کاربر می‌تواند با نام کاربری و رمز عبوری مخصوص خودش وارد اتوماسیون تغذیه شود و برنامه‌ غذایی بارگزاری شده در اتوماسیون را مشاهده کند. سپس می‌تواند بر اساس زمان‌بندی وعده‌های غذایی، ارائه آنها در سلف مجاز برای کاربر و نوع غذا، وعده غذایی یا دسر مورد نظر را انتخاب کند و رزرو نماید.

کاربر اتوماسیون می‌تواند گزارشات آماری مربوط به خودش را، شامل رزروهای قبلی یا آینده‌اش، دریافت کند.در این روش کاربران در هر وعده می توانند به سلف سرویس مراجعه کرده و از بین غذاهای موجود در سلف انتخاب خود را انجام داده و نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

به طور متوسط در مجموعه هایی که اتوماسیون تغذیه راه اندازی شده، در مقایسه با زمان فروش ژتون کاغذی، ماهیــانه بین ۲۰% تا ۴۰% کاهش هزینه در بر داشته، لذا این سیستم ظرف چند ماه هزینه خود را از محل صرفه جوئیها، به مجموعه ها بازمیگرداند.

اهداف سیستم اتوماسیون تغذیه :

*جلوگیری‌ از پخت‌ غذای ‌مازاد باتوجه‌ به‌دسترسی به آماردقیق

*بهینه نمودن روال رزرواسیون و تحویل غذا

*بهینه نمودن روال پرداخت و دریافت پول و حذف مشکلات ناشی از استفاده پول نقد

* افزایش راندمان کار سلف سرویس ها و ادارات تغذیه مراکز آموزشی/دانشگاهی و سازمانی

* جلوگیری‌ از مراجعات غیر ضروری افراد

* استفاده بهینه از نیروی انسانی و جلوگیری از سوء استفاده افراد

*جلوگیری ازبه وجود آمدن صف های طولانی

نرم افزار تغذیه ، نقش اساسی در مدیریت تغذیه پرسنل یک سازمان ایفا خواهد کرد. این نرم افزار یک سیستم اتوماسیون تغذیه بهمراه ماژول تحت وب و منعطف، مبتنی بر قابلیت‌هایی است که به راهبر سیستم امکان می‌دهد تا فرآیندها، قوانین و مقررات و گزارش‌های مورد نیاز خود را پیاده سازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست