معرفی صفر تا صد اکسس کنترل آسانسور به همراه ویژگی‌ها

تگ آسانسور ( Elevator tag ) راهکاری مطمئن برای اکسس کنترل آسانسور

حتماً تابه‌حال چندین بار عبارت اکسس کنترل آسانسور به گوشتان خورده است. با کمک اکسس می‌توان دسترسی به طبقات مختلف یک ساختمان یا مجتمع را نظارت کرد. کنترل دسترسی آسانسور با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تگ آسانسور اشاره کنیم. درصورتی‌که تردد در آسانسور کنترل شود، می‌توان امنیت را تا حد بسیار زیادی افزایش داد. در این شرایط تنها افرادی اجازه رفت‌‌وآمد خواهند داشت که دارای کارت، تگ یا کد مخصوص باشند. هوشمندسازی آسانسور می‌تواند همراه با مزایای زیادی باشد. نظم دادن به ساختمان یک نمونه از این موارد است. در ادامه به‌صورت کامل‌تر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

با چه روش‌هایی می‌توان کنترل آسانسور را به دست گرفت؟

تگ آسانسور

اکسس کنترل آسانسور با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. با کمک این روش‌ها می‌توانید جمعیت را به‌خوبی مدیریت کنید و از این طریق امنیت را افزایش دهید. این اکسس می‌تواند همراه با تگ RFID ارائه شود تا از این طریق تنها به افراد محدودی اجازه دسترسی داد. آسانسورهایی که با کمک تگ RFID هوشمند شوند، باید به ساکنین خود یک تگ مخصوص بدهند. در این شرایط دیگر نگران نخواهید بود که فردی غریبه به مجتمع ورود پیدا کند. این روش‌ها طراحی شده‌اند تا شما بتوانید نظارت کاملی روی آسانسورها داشته باشید.

استفاده از تگ آسانسور برای افزایش امنیت

استفاده از تگ آسانسور برای افزایش امنیت

تگ آسانسور را می‌توانیم به یک کلید دیجیتالی تشبیه کنیم و فرد با داشتن آن می‌تواند از آسانسور استفاده کند. تگ‌های آسانسور را با عناوین دیگری نیز می‌خوانند؛ از جمله تگ ورود و خروج . این تگ‌ها در دو مدل مختلف موجود هستند که شامل تگ RFID و تگ هوشمند می‌شوند. برای راه‌اندازی تگ‌ها به نرم‌افزار مخصوصی نیاز است که کنترل آن را مدیر ساختمان یا مجتمع برعهده می‌گیرد.

ریموت آسانسور

روش دیگر برای اکسس کنترل آسانسور استفاده از ریموت است. ریموت آسانسور در دو نوع مختلف به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نوع رادیویی و IR اشاره داشته باشیم. این ریموت‌ها می‌توانند اجازه ورود و خروج را صادر کنند. درصورتی‌که مدیر ساختمان دارای این ریموت‌ها باشد، می‌تواند نسبت به قطع و وصل کردن آسانسور اقدام کند. به‌عنوان‌مثال هنگامی که در ساختمان قرار است اسباب‌کشی انجام شود، مدیر می‌تواند به‌منظور جلوگیری از حمل بار با آسانسور، آن را قطع کند. ازآنجایی‌که این ریموت‌ها دارای شکل‌های ظاهری متنوعی هستند، شاهد تفاوت جزئی در نحوه عملکرد آن‌ها خواهید بود.

آسانسور کارتی؛ از روش‌های اکسس کنترل آسانسور

آخرین مدل از کنترل دسترسی آسانسور که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، آسانسور کارتی است. این آسانسورها از کارت‌های الکترونیکی مختلفی بهره می‌برند که به‌منظور داشتن عملکرد به تگ RFID نیاز دارند. هر دستگاه کد مخصوص خود را در تراشه ذخیره کرده است. زمانی که این کارت را روبه‌روی دستگاه بگیرید، کد شناسایی می‌شود و اجازه استفاده از آسانسور صادر خواهد شد. استفاده از کارت یکی از بهترین روش‌ها به‌منظور محدود کردن رفت‌وآمدها و افزایش امنیت است. اگر به دنبال این دستگاه هستید، می‌توانید با شرکت پردازش هوشمند پارسیان در تماس باشید و از بهترین کیفیت نهایت بهره را ببرید.

آسانسور کارتی

آسانسور کارتی

اکسس کنترل بالابر یا آسانسور دارای چه ویژگی‌هایی است؟

به‌طورکلی اکسس کنترل آسانسور باتوجه‌به روشی که دارد، می‌تواند ویژگی‌های مختلفی از خود به نمایش بگذارد که آشنایی با آن‌ها خالی‌ از لطف نیست؛ از جمله:

  • درصورتی‌که یک واحد بدهکار باشد، می‌توان اجازه دسترسی را قطع کرد و بعد از پرداخت بدهی، مجدد نسبت به وصل آن اقدامات لازم را انجام داد.
  • گزارش تردد ساکنین را می‌تواند به‌صورت جامع دریافت کرد.
  • از طریق نرم‌افزاری که در اختیار مدیر است، می‌توان انواع تگ‌های هوشمند را تعریف کرد.
  • این دستگاه‌ها دارای کد مهمان هستند و هر واحد می‌تواند به‌صورت مجزا آن را دریافت کند.

سخن آخر

با کمک اکسس کنترل آسانسور می‌توان یک ساختمان را مدیریت کرد و از این طریق باعث افزایش مدیریت شد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به کارت، ریموت و تگ آسانسور اشاره داشته باشیم. این دستگاه‌ها دارای نرم‌افزار مخصوص هستند تا فرایند کنترل در بهترین حالت ممکن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست