ریموت آسانسور چه کاربردها و انواعی دارد؟

ریموت آسانسور

امروزه وجود مجتمع های چندین طبقه و یا به اصطلاح آسمان خراش ها افزایش پیدا کرده اند. برای راحتی در رفت و آمد به کارگیری آسانسورها ضروری است. گاهی اوقات ساکنین مجتمع به درستی از این بالابرها استفاده نمی کنند. در این شرایط ریموت آسانسور می تواند به کمک مدیران بیاید و از استفاده های بی جا نهایت جلوگیری را به عمل بیاورد. این ریموت ها با توجه به سیستم کنترل تردد، می توانند متفاوت باشند و هر کدام مشخصات مختلفی را از خود به اشتراک بگذارند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تری از این ریموت ها خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب دنبال کننده ما باشید.

ریموت آسانسور

ریموت آسانسور

ریموت آسانسور؛ یک بستر برای سیستم کنترل تردد

همانطور که اشاره کردیم آسانسورها می توانند با کمک سیستم کنترل تردد مدیریت شوند. این سیستم ها در انواع مختلفی وجود دارند ولی چیزی که بسیار حائز اهمیت است، بستری بوده که برای آن ها فراهم شده است. بسترهای مختلفی وجود دارند که می توانیم از آن ها به مواردی همچون موبایل و NFC، کارت و تگ RFID، صفحه کلید و… اشاره داشته باشیم. یکی از برترین بسترها ریموت بالابر و یا آسانسور است که کاربردها و انواع مختلفی را از خود به نمایش می گذارد. در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع ریموت های آسانسور

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به ریموت آسانسور داشته باشیم، می توانیم آن را در دو دسته کلی زیر جای دهیم:

  • ریموت کنترل رادیویی

  • ریموت کنترل IR

برای اینکه بتوان از آسانسور استفاده کرد و اجازه ورود و خروج را داشت، استفاده از ریموت های کنترل رادیویی و IR امکانپذیر است. این ریموت ها علاوه بر صادر کردن اجازه برای استفاده از آسانسور، این فرصت را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید به تردد از درب های ساختمان و مجتمع نیز بپردازید. شکل ظاهری هر کدام از ریموت ها با یک دیگر متفاوت بوده و در نحوه عملکرد نیز تفاوت هایی هر چند جزئی مشاهده می شوند.

کاربردهای ریموت بالابر یا آسانسور

این ریموت ها توانسته اند کاربردهای گوناگونی را به خود اختصاص دهند و شاید همین موضوع باعث شده است تا بتوانید به محبوبیت ویژه آن ها پی ببرید:

  1. به عنوان مثال مدیر ساختمان با کمک این ریموت ها می تواند آسانسور را قطع یا وصل کند. دلایل مختلفی نیز وجود دارند که مدیر تصمیم به انجام این کار می گیرد؛ جلوگیری از حمل اثاثیه منزل در بین این موارد جای داده می شود.
  2. از دیگر کاربردهای ریموت آسانسور فعال کردن کلیدهایی است که در داخل کابین قرار دارند. البته لازم به ذکر است که انجام این کار باید با برنامه ریزی قبلی انجام شود.
  3. برای اینکه بتوان کابین را از دیگر طبقات فرا خواند، استفاده از این ریموت ها بسیار کارساز است.
  4. همچنین می توان آسانسور را با کمک این ریموت ها VIP کرد تا مدیران بتوانند به صورت اختصاصی از آن استفاده کنند.
  5. برای اینکه بتوان طبقات را برای مهمان های یک مجتمع یا ساختمان آزاد کرد نیز استفاده از این ریموت ها در اولویت خواهد بود.
  6. از دیگر کاربردهای ریموت بالابر می توانیم به خارج کردن برخی طبقات از سرویس دهی اشاره کنیم.

موارد ذکر شده تنها برخی از کاربردهای این ریموت آسانسور به شمار می روند.

 

ریموت آسانسور

ریموت آسانسور

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به ارائه توضیحاتی درباره یک بستر مهم تحت عنوان ریموت آسانسور بپردازیم. این بستر دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام شکل ظاهری و نحوه عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش می گذارند. همچنین کاربردهایی که می توانید از ریموت های آسانسور مشاهده کنید بسیار گسترده بوده که در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین آن ها را برای شما نام ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست