نصب صحیح دوربین پلاک خوان خودرو و نکات مربوط به آن در پارکینگ

دوربین پلاک خوان خودرو را می‌توانیم در بین سیستم‌های مدار بسته جای دهیم که مسئولیت نظارت خودکار روی وقایع ترافیکی را برعهده دارد. زمانی که خودروها در حال رفت‌وآمد هستند، این دوربین‌ها می‌توانند نسبت به ثبت پلاک آن‌ها اقدام کنند. دوربین‌های موسوم به پلاک خوان در مکان‌های مختلف قابل‌نصب هستند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به پارکینگ‌ها اشاره داشته باشیم. اگر می‌خواهید فرایند ثبت پلاک خودرو بدون مشکل انجام شود، نیاز است یک سری از نکات را هنگام نصب دوربین مورد توجه قرار دهید که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

 

اگر می‌خواهید نصب دوربین‌های پلاکخوان بدون مشکل باشد، بخوانید؛

عملکرد دوربین‌های پلاک خوان در راستای تسهیل ورود و خروج خودروهاست. این دوربین دارای نرم‌افزار و سیستم مخصوص به خود هستند که می‌توانند در شرایط متفاوت خودروهای مختلف با تخلفات گوناگون را شناسایی کنند و از این طریق نسبت به عبور و مرور آن‌ها ممانعت به عمل آورند. این دوربین‌ها بر اساس الگوریتمی که دارند می‌توانند با سرعت بالایی به تشخیص پلاک خودروها بپردازند؛ ازاین‌رو نصب آن‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود. بعد از نصب دوربین مدار بسته پلاک خوان عوامل و پارامترهای متعددی وجود دارند که ممکن است منجر به ایجاد مشکل شوند. فرایند نصب این دوربین‌ها پیچیدگی خاصی ندارد؛ اما با این ‌وجود باید با نهایت دقت انجام بگیرد.

ارتفاع دوربین مدار بسته پلاک خوان خودرو از درب پارکینگ

برای اینکه بتوان ارتفاع مناسبی برای نصب دوربین پلاک خوان پیدا کرد، باید به مأموریت دوربین توجه شود. به‌عنوان‌مثال فرض کنید می‌خواهید به خودروهای بیرون نظارت داشته باشید. در این شرایط باید دوربین را در محیط بیرونی نصب کنید که بهترین ارتفاع 3 تا 3.5 متر است. همچنین برای نظارت داشتن به خودروهایی که وارد پارکینگ می‌شوند، ارتفاع 2 تا 2.5 متری کاملاً ایده‌آل است.

میزان نور محیط

میزان نور محیط یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی به شمار می‌رود که از توجه به آن نباید غافل شد. اگر میزان نور کافی نباشد، در آن صورت تصاویر ثبت‌شده از پلاک‌ها نیز واضح نخواهند بود. برای تنظیم نور محیط نیاز به بهره‌وری از منابع خارجی روشنایی است. چراغ‌ LED سفید گزینه مناسبی برای این امر است. همچنین اگر دوربین شما قابلیت کار در شب را داشته باشد، می‌توانید از یک چراغ مادون قرمز استفاده کنید. با انجام این کارها نورهایی که از چراغ‌های جلویی خودرو ساطع می‌شوند، کاملاً حذف گردیده و در نهایت پلاک خودروها در بهترین کیفیت ممکن به ثبت خواهد رسید.

راهنمای نصب سخت‌افزاری دوربین پلاکخوان

در سیستم تشخیص پلاک خودرو می‌توان از سخت‌افزار به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین اجزا یاد کرد. در واقع سخت‌افزار به بخشی اطلاق می‌شود که فرایند عکس‌برداری را انجام می‌دهد و تصویر پلاک را به ثبت می‌رساند؛ به همین علت نیاز است هنگام نصب آن به پارامترهای گوناگونی توجه شود. ارتفاع و نور محیط در بین این موارد جای می‌گیرند. همچنین شرایط آب‌وهوایی نیز می‌توانند روی عملکرد سخت‌افزارها تأثیر خود را بگذارند؛ ازاین‌رو باید آن‌ها را در جای ایمن نصب کرد و یا از محصولاتی بهره برد که دوام بالایی در برابر شرایط محیطی نامساعد دارند.

رعایت فاصله بین دوربین و پلاک خودرو

برای اینکه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین پلاک خوان کیفیت بالایی داشته باشند، نیاز است به فاصله دوربین و پلاک خودرو توجه داشته باشید. هر چند این موضوع بستگی به نوع دوربین و لنز دارد؛ اما به طور تقریبی فاصله باید بین 3 تا 10 متر باشد. درصورتی‌که این فاصله بیشتر شود، کیفیت تصاویر نیز به شدت افت پیدا خواهد کرد.

سخن آخر

دوربین پلاک خوان نوعی سیستم مدار بسته‌است و می‌توان از آن در پارکینگ‌ها برای ثبت پلاک خودروهای ورودی و خروجی بهره برد. این کار نظم و امنیت را افزایش خواهد داد. برای اینکه تصاویر پلاک‌ها کیفیت بالایی داشته باشند، باید دوربین‌ها به‌درستی نصب شوند. در این راستا نکات مهمی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند که در بخش بالا سعی کردیم به چند نمونه از آن‌ها اشاره کنیم. اگر به دنبال خرید دقیق‌ترین مدل‌های دوربین‌های پلاک خوان هستید، می‌توانید با شرکت پردازش هوشمند پارسیان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست