چه زمانی به تعمیر اسکنر اثر انگشت نیاز است؟

تعمیر اسکنر اثر انگشت

تعمیر اسکنر اثر انگشت

یکی از ساده ترین تکنولوژی ها و فناوری هایی که برای تشخیص هویت به صورت بیومتریک به کار گرفته می شود، اسکن اثر انگشت است. اسکنر اثر انگشت در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه این دستگاه ها همواره بهترین عملکرد را از خود نشان دهند، باید دارای قطعاتی سالم و سیستم نرم افزاری بدون مشکل باشند. اگر دستگاه شما عملکرد همیشگی را ندارد، باید برای تعمیر آن خود را آماده کنید. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است شما به تعمیر اسکنر اثر انگشت نیاز پیدا کنید. هر کدام از این دلایل اهمیت خاص خودش را داشته و نیازمند نیروهای متخصص است. در ادامه دلایل نیاز به تعمیر این دستگاه ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تعمیر اسکنر اثر انگشت

دلایلی که به تعمیر اسکنر اثر انگشت نیاز خواهید داشت

همانطور که اشاره کردیم دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به خرابی اسکنر اثر انگشت شوند. اگر با هر کدام از دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم رو به رو شدید، حتما باید از بهترین متخصصان و تعمیرکاران برای سرویس آن بهره  ببرید.

  1. خرابی برد دستگاه

یکی از دلایلی که باعث خواهد شد شما به تعمیر اسکنر دستگاه اثر انگشت نیاز داشته باشید، خرابی برد دستگاه است. برد را می توانیم قلب تپنده این دستگاه به حساب بیاوریم؛ به همین علت خرابی آن باعث می شود تا کل دستگاه از کار بیفتد و نتواند نیازهای شما را برطرف کند. گاهی اوقات برد قابل تعمیر بوده و می توان مجددا از آن استفاده کرد. گاهی اوقات آسیب های وارد شده به برد آنقدر زیاد بوده که با تعمیر برطرف نخواهند شد و تنها راه چاره استفاده از یک برد جدید است. به طور کلی تعمیر برد اسکنر اثر انگشت هزینه زیادی را با خود به همراه دارد.

  1. خرابی کابل و پورت اتصال

از دیگر دلایل تعمیر اسکنر اثر انگشت خرابی کابل و پورت اتصال است. خرابی کابل و پورت اتصال نیز باعث می شود تا دستگاه نتواند به کارکرد روزانه خود ادامه دهد. زمانی که برای تعویض کابل و پورت اتصال نیاز است بسیار کوتاه تر بوده و همچنین هزینه های چندان زیادی را نیز برای شما به همراه نخواهد داشت.

  1. سنسور دستگاه

هویت دستگاه اثر انگشت، سنسور آن است. خرابی این بخش می تواند یک دستگاه را بدون هویت کند. گاهی اوقات کاربر با گذاشتن انگشت خود بر روی سنسور، به کندی مجوز عبور دریافت می کند. همین موضوع باعث می شود تا سرعت انجام کارها کاهش پیدا کند. اگر دستگاه شما نیز با همچنین مشکلی رو به رو است، به احتمال زیاد مشکل از سنسور آن است. در هر صورت نیاز است تا آن را به یک متخصص نشان داده تا روند عیب یابی دستگاه طی شود.

  1. دلایل دیگر برای تعمیر اسکنر اثر انگشت

دلایل دیگری نیز وجود دارند که شما را به سمت تعمیر کردن اسکنر اثر انگشت سوق می دهند. مشکلات سخت افزاری و یا شکستگی دستگاه نمونه ای از این موارد است. گاهی اوقات این مشکلات آنقدر شدید بوده که نمی توان دستگاه را تعمیر کرد و به غیر از جایگزین کردن آن با یک نمونه جدید، کاری از دستتان بر نخواهد آمد.

تعمیر اسکنر اثر انگشت

سخن آخر

در این مطلب شما را با دلایلی آشنا کردیم که باعث تعمیر اسکنر اثر انگشت می شوند. برخی از این دلایل و یا مشکلات قابل رفع هستند و برخی دیگر راه حلی ندارند. قیمت هر کدام از خدمات تعمیرات نیز با یک دیگر متفاوت هستند. پس قبل از اینکه با یک متخصص و تعمیرکار برای فرایند تعمیر تماس برقرار کنید، حتما از هزینه و بودجه ای که برای این امر باید پرداخت کنید، مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست