دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد ؟

عملکرد دستگاه x ray

دستگاه ایکس ری ( دستگاه x ray )  از مهم‌ترین تجهیزاتی به شمار می‌آید که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها می‌توانند در چند مدل ایکس ری بازرسی بدنی ، بازرسی ایکس ری چمدان و ایکس ری بازرسی ماشین به تولید برسند. سؤالات مختلفی در رابطه‌ با این موضوع وجود دارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد ؟ اگر این سؤال برای شما نیز به وجود آمده است، نگران نباشید. زیرا در این مطلب به‌صورت کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت. با شناخت این موانع می توان به راحتی از بروز تخلفات و ورود اشیای غیرمجاز توسط افراد متخلف جلوگیری نمود.

ایکس ری

نگاهی بر اجزای دستگاه ایکس ری

دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی‌ دهد؟

در گذشته و در عملکرد محصولات ایکس ری ، یک سری محدودیت‌ها و نقاط ضعف وجود داشت که موجب بروز خطا در شناسایی اشیاء مورد نظر می گشت. با ورود علوم پیشرفته و با بررسی های مختلف، راهکارهای هوشمندانه‌ای با تکیه بر فناوری های نوین، برای رفع اشکلات شناسایی اجسام در ایکس ری ارائه شد. قبل‌تر احتمال اینکه اجسام و فلزاتی همچون طلا ، آلومینیوم ، منیزیم ، تیتانیوم ، پلاتین ، تنگستن و موارد مشابه در ایکس ری دیده نشود، وجود داشت. اما این ایراد به طور کامل در نسل جدید دستگاه ایکس ری رفع گردیده است. دقت و شناسایی اجسام گرانبها و یا غیرمجاز به قدری بالاست که اپراتور میتواند به راحتی و با حفظ منزلت افراد ، بدون ایجاد مزاحمت وسایل داخل تونل را شناسایی و تفکیک کند. پس در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و ورود نسل جدید دستگاه‌های ایکس ری ، همه اجسام با وضوح کامل به اپراتور نمایش داده می شوند.

عملکرد دستگاه x ray

عملکرد دستگاه x ray

از دستگاه‌های X-Ray در چه مکان‌هایی و با چه اهدافی می‌توان بهره برد؟

به‌طورکلی دستگاه ایکس ری در راستای افزایش امنیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک این دستگاه‌ها می‌توان به شناسایی انواع اقلام که حمل و جابه‌جایی آن‌ها کاملاً ممنوع است، پرداخت. گزینه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با کمک دستگاه‌های مذکور شناسایی کرد. انواع سلاح، مواد منفجره و مواد آلی در بین این گزینه‌ها جای می‌گیرند. در یک نگاه می‌توانیم این‌طور بیان کنیم اشعه ایکس روی اجسام مختلف تأثیر خود را اعمال می‌کند و از این طریق تصاویری که به ثبت می‌رساند را روی صفحه اپراتور به نمایش می‌گذارد. دستگاه ایکس ری می‌تواند در یک زمان به شناسایی اجسام گوناگون با اندازه و چگالی مختلف بپردازد.

زمانی که تصاویر روی صفحه اپراتور دستگاه ایکس ری نشان داده می‌شوند، مأموران امنیتی می‌توانند تمام دقت خود را به کار بگیرند و اگر با مورد مشکوکی روبه‌رو شدند، هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنند. مهم‌ترین مکان‌هایی که این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل گزینه‌هایی همچون فرودگاه‌ها، گمرک، ایست بازرسی و… می‌شوند. سیستم این دستگاه‌ها تشکیل‌شده از تجهیزات مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها گزینه‌هایی همچون تونل و نوار ریلی، ژنراتور، سنسور و حسگرهای نوری را به خود اختصاص داده‌اند. هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند وظایف گوناگونی انجام دهند و مثمر ثمر واقع شوند.

مزایای ایکس ری و چیزهایی که باید بدانید

امروزه طیف عظیمی از انواع اسکنرها به چشم می‌خورند که هر کدام این قابلیت را دارند انواع کارایی را از خود به نمایش بگذارند. اسکنرهایی که مدرن هستند، فناوری بسیار پیشرفته‌ای دارند؛ به همین علت این امتیاز را دارند تا به شناسایی موارد مختلفی در چمدان شما بپردازند. اشیا فلزی و غیرفلزی با کمک این اسکنرها قابل شناسایی هستند. همچنین انواع مواد معدنی و آلی را نیز می‌توان با استفاده از این اسکنرها تشخیص داد. این اسکنرهای مدرن قادر هستند تصاویر دقیقی ایجاد کنند. البته شناسایی برخی از موارد بستگی به پرسنل و نیروهای امنیتی دارد. از آنجایی‌که هنوز دستگاه‌های ایکس ری و اسکنر محدودیت‌هایی دارند، نیروی انسانی باید تمام تلاش خود را در راستای بازرسی و شناسایی به کار گیرد.

دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد ؟

دستگاه ایکس ری چه چیزی را نشان نمی دهد ؟

سخن آخر درباره دستگاه ایکس ری

دستگاه ایکس ری باتوجه‌به ساختاری که دارد، می‌تواند در انواع مکان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و به شناسایی اجسام ممنوعه بپردازد. پیشرفت فناوری هنگام ساخت و طراحی محصولات ایکس ری، دیگر جایی برای خطا در شناسایی اجسام مورد نظر باقی نگذاشته است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید و انتخاب هر یک از محصولات اقدام به بررسی امکانات آن نموده و از مشاوران مربوطه کمک بگیرید.  برای آشنایی بیشتر در مورد ساختار ایکس ری نیاز است در ابتدا بهترین دستگاه ایکس ری در ایران را بشناسید و سپس با آگاهی از عملکرد آنها اقدام به تهیه دستگاه x ray نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست