معرفی دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره سری SpeedFace محصول ZKTeco

دستگاه های حضور و غیاب سری SpeedFace

یکی از اولین دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد شرکت ZKTeco با فناوری تشخیص چهره Visible Light دستگاه SpeedFace می باشد که در سال 2019 نمونه اولیه آن به بازار ارائه گردید. شیوه شناسایی افراد در این دستگاه تشخیص چهره، اثر انگشت، کارت RFID و کد عبور می باشد.به صورت سفارشی قابلیت تشخیص کف دست و دوربین تشخیص دمای بدن نیز به این دستگاه اضافه می گردد. با توجه به تبلیغات گسترده این محصول توسط شرکت ZKTeco و همچنین استفاده از این مدل در چندین پروژه بزرگ در ایران، این مطلب به معرفی قابلیت های این محصول اختصاص دارد.

 

 

فناوری تشخیص چهره Visible Light

 

وجه تمایز دستگاه حضورو غیاب  SpeedFace از سایر مدل های قبلی برند ZKTeco، بی شک قابلیت های تشخیص چهره به واسطه بهره گیری از فناوری Visible Light می باشد. این فناوری با امکان شناسایی چهره از فاصله 3 متری در کمتر از 0.5 ثانیه، تشخیص چهره تا زاویه 30 درجه، تشخیص چهره تا شدت نور 50.000 لوکس، قابلیت نرم افزاری تبدیل عکس دیجیتال به الگوریتم چهره، تشخیص چهره با ماسک و … نسل جدیدی از دستگاه های بیومتریک را به بازار ارائه نمود.

 

سنسور اثر انگشت SilkID

 

سنسور اثرانگشت SilkID با پشتیبانی از استانداردهای PIV و FAP20 از جمله بهترین سنسورهای اثر انگشت موجود در بازار است. این سنسور با قابلیت تشخیص بافت زنده و امکان خوانش اثر انگشت به صورت 360 درجه و نیز قابلیت شناسایی انگشتان خشک و نمناک یکی از ویژگی ها برجسته دستگاه SpeedFace می باشد.

 

سیستم عامل؛ لینوکس یا اندروید!

 

ارائه یک محصول با دو سیستم عامل از اقدامات عجیب ZKTeco در تولید دستگاه های سری SpeedFace بود. بنابر توضیح این کمپانی دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید در برخی از مدل ها، پشتیبانی اندروید به صورت پیش فرض از پروتکل های ارتباطی همچون LTE و Bluetooth و نیز سهولت توسعه برنامه های متنوع بر روی این سیستم عامل می باشد.

در مقابل سیستم عامل لینوکس پایدار تر بوده و علی رغم استفاده از منابع سخت افزاری به مراتب کمتر سرعت عملکرد بالاتری نسبت به اندروید ارائه می نماید.

با توجه به قیمت پایین تر مدل های ارائه شده با سیستم عامل لینوکس نسبت به مدل های اندرویدی و نیز پایداری و سرعت عمل بالاتر این محصولات و همچنین موارد بیشتری سفارشی همچون تشخیص کف دست و دوربین تشخیص دما بدن در این سیستم عامل، پیش بینی می شود که تمایل بازار به محصولات ZKTeco با سیستم عامل لینوکس بیشتر خواهد بود.

 

تشخیص کف دست

 

 

یکی از امکانات سفارشی قابلیت تشخیص کف دست می باشد. شناسایی چهره و کف دست در این دستگاه ها با یک دوربین صورت می گیرد. بر اساس ادعای ZKTeco شناسایی کف دست در این محصولات بر اساس سه پارامتر اندازه دست، شکل رگ ها و طرح خطوط کف دست انجام می شود.

شناسایی کف دست با زاویه تشخیص حداکثر 60 درجه و سرعت تشخیص کمتر از 0.5 می باشد.

این قابلیت در کنار شناسایی تشخیص چهره، امکان تردد بدون تماس را به ویژه در شرایطی همچون کرونا به سهولت میسر می سازد.

 

خروجی رله و قابلیت های Access Control

 

کلیه محصولات سری SpeedFace دارای خروجی رله، ورودی سنسور درب، خروجی آلارم و ورودی Exit Button هستند.

 

سنسور سنجش دمای بدن (دستگاه تشخیص تب)

 

 

یکی از قابلیت های سفارشی مدل های لینوکسی از سری محصولات SpeedFace، سنسورهای مادون قرمز تشخیص دمای بدن می باشد. دستگاه مجهز به این سنسور پس از سنجش دمای صورت فرد، در صورت بالاتر بودن دمای بدن وی از حد نرمال آلارم  داده و بسته به تنظیمات اعمال شده عملکرد متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال یکی از حالت های قابل تنظیم بر روی دستگاه، عمل نکردن رله (باز نشدن گیت و یا درب) در صورت بالاتر بودن دمای بدن فرد از حد نرمال می باشد.

 

تشخیص چهره با پوشش ماسک

 

 

یکی از قابلیت های کاربردی موجود بر روی مدل های لینوکسی محصولات سری SpeedFace شرکت ZKTeco، قابلیت تشخیص افراد با ماسک می باشد. با وجود این قابلیت افراد تعریف شده بر روی دستگاه جهت تردد نیازی به برداشتن ماسک نخواهند داشت. همچنین در صورت اعمال تنظیمات مورد نظر، در صورتی که فرد فاقد پوشش ماسک باشد اجازه تردد با عمل نکردن رله (باز نشدن گیت و درب) به فرد داده نخواهد شد.

 

تعریف چهره با عکس

 

یکی از دغدغه های سازمان ها در استفاده از تجهیزات بیومتریک برای شناسایی افراد، تعریف اولیه پرسنل بر روی سامانه های جدید است. در سازمان های بزرگ تعریف اولیه پرسنل عمدتا به هفته ها زمان نیاز دارد.

محصولات سری SpeedFace شرکت ZK با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره Visible Light امکان تعریف چهره با استفاده از عکس های دیجیتال افراد را میسر می سازد. با استفاده از این قابلیت با عنوان BioPhoto، فایل تصاویر دیجیتال افراد از طریق نرم افزار به دستگاه منتقل گردیده و تبدیل به نمونه چهره (Face Template) می گردد. این قابلیت علاوه بر سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد در ارائه راهکارهای مبتنی بر شناسایی بیومتریک افراد در سیستم های مختلف تحول عمده ای به حساب می آید.

 

دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد ZKTeco سری SpeedFace از لحاظ نوآوری و فناوری، کیفیت ساخت ،امکانات و قیمت در رقابت با دستگاه های موجود در بازار از جمله مدل های ارائه شده توسط برندهای Suprema و Virdi پیشتاز هستند. به عنوان نمونه سنسور تشخیص دمای بدن در محصولات Suprema چند ماه پس از ارائه نمونه های موفق ZKTeco به بازار معرفی گردید.

در میان مدل های سری SpeedFace با توجه به قابلیت ها و سرعت بالاتر دستگاه های لینوکسی و همچنین قیمت پایین تر نسبت به مدل های دارای سیستم عامل اندروید، به طور طبیعی گرایش بازار به سمت دستگاه های با سیستم عامل لینوکس بیشتر می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست