آیا از دلایل استفاده از آسانسور کد دار خبر دارید؟

آسانسور کد دار

مسئله امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که باید نسبت به آن توجه بسیار زیادی داشت. امنیت در ساختمان های مسکونی معنای بیشتری پیدا می کند. چرا که این احتمال وجود دارد، هیچ نگهبانی وجود نداشته باشد و سپس افراد سوار آسانسور شوند و وسیله های مختلف – هر چند کوچک – را بدزدند. در این شرایط آسانسور کد دار می تواند انتخاب خوبی برای افزایش بخشی از امنیت بود. در واقع این آسانسور نوعی سیستم بوده که به منظور اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع از سیستم تا به حال توانسته جوابگوی بسیاری از نیازها باشد و انواع مشکلات موجود در ساختمان ها را حل کند. این آسانسورها توانسته اند مزیت های زیادی را با خود به همراه داشته باشند و عملکردی ایده آل را از خودشان به نمایش بگذارند. در ادامه این مطلب به بررسی جامع تری از این آسانسورها خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطلب دنبال کننده ما باشید.

آسانسور کد دار

آسانسور کد دار

آسانسور آرامش دارد یا صلب آرامش؟

بالا رفتن از ساختمان های چند طبقه کار آسانی نبوده و ممکن است به مرور باعث بیماری های مختلفی شود. در این شرایط استفاده از آسانسور می تواند برای ساکنین آسایش و آرامش داشته باشد. ولی گاهی اوقات آسانسور تبدیل به وسیله ای برای سارقان می شود تا با کمک آن راحت تر بتوانند به خواسته خود دست پیدا کنند. از این رو است که گاهی اوقات افراد از آن به عنوان صلب کننده آرامش نیز یاد می کنند. برای اینکه بتوانید این لقب را فراموش کنید، پیشنهاد می کنیم از آسانسور کد دار استفاده کنید.

دلایلی که شما را نیازمند نصب آسانسور کد دار خواهند کرد

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که عمده ترین دلایل نصب این نوع از سیستم ها چیست و چرا تا به این حد به آن اشاره شده است. موارد زیر را می توانیم جزو اصلی ترین دلایلی به شمار آوریم که شما را ترغیب به استفاده از این آسانسورها خواهند کرد. از جمله:

  • راه سرقت راحت از آسانسور به صورت کامل مسدود خواهد شد.
  • برای اینکه استهلاک آسانسور نیز کمتر شود، به وجود آسانسور کدینگ نیاز خواهد بود.
  • گاهی اوقات ساکنین یک مجتمع بیش از حد تردد غیر ضرور میهمان در طبقات دارند. به همین علت برای به حداقل رساندن استفاده از آسانسور توسط میهمانان نیاز به کد دار کردن وجود دارد.
  • همچنین در صورتی که ساکنین از پرداخت هزینه های تعمیرات و شارژ اجتناب کردند، با کد دار کردن آسانسورها می توان جلوی استفاده آن ها را گرفت.

امکانات آسانسورهای کدینگ چیست؟

به طور کلی آسانسور کد دار با توجه به مدلی که دارد، می تواند امکانات متعددی را نیز همراه با خود داشته باشد. همین موضوع باعث خواهد شد تا شاهد افزایش قیمت ها نیز باشید. هر دستگاه با امکانات برتر، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. برای اینکه آسانسورهای کدینگ بتوانند عملکرد خوبی را از خود به اشتراک بگذارند، حداقل به امکانات زیر نیاز خواهند داشت:

  • برای هر طبقه بتوان رمزگذاری مجزایی را انجام داد.
  • در صورتی که هر طبقه رمز مدیر را داشته باشند، بتوانند نسبت به تعویض رمز اقدامات لازم را انجام دهند.
  • بتوان تعداد دفعات استفاده از آسانسور را در طول روز محدود کرد.
  • بتوان از دستگاه و سیستم مربوطه برای تمامی آسانسورها بهره برد.

موارد ذکر شده جزو ابتدایی ترین امکاناتی هستند که هر آسانسور کد دار باید از آن ها بهره مند باشد. در غیر این صورت خرید آن هیچگونه ارزشی نداشته و هیچ دردی را از شما درمان نخواهد کرد!

آسانسور کد دار

آسانسور کد دار

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که شما را با آسانسور کد دار آشنا کنیم. برقراری نظم و امنیت در داخل یک ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت در صورتی که مدیریت و نگهبان به صورت فردی نمی توانند، کاری از پیش ببرند، با وجود این تکنولوژی برتر می توانند از به سرقت رفتن وسیله های مختلف و… جلوگیری کنند. دلایل مختلفی وجود دارند که شما باید نسبت به نصب این سیستم اقدام کنید که مهم ترین آن ها را با شما به اشتراک گذاشتیم. همچنین در کنار آن به معرفی یک سری از امکانات حیاتی نیز پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست