کاربردهایی که می‌توانید از گیت مترویی مشاهده کنید

گیت مترویی

گیت مترویی از جمله دستگاه‌های مورد نیاز برای بهبود نظم و کنترل تردد به حساب می‌آید که با نام‌های دیگری نیز همچون گیت سریع شناخته شده است؛ در واقع پسوند مترویی به این معنا نیست که این گیت‌ها تنها در داخل مترو مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه می‌توان آن‌ها را در مکان‌هایی به کار گرفت که روزانه تردد زیادی را به خود می‌بینند. با کمک این گیت‌ها می‌توان افراد حاضر را به خوبی کنترل و مدیریت کرد. پس کاربردهای گسترده‌ای را از این گیت‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف شاهد خواهید بود که به صورت جامع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ما را همراهی کنید.

گیت مترویی

از گیت مترویی در چه مکان‌ هایی می‌ توان استفاده کرد؟

گیت‌های مترویی به دلیل داشتن مزیت‌های مختلف، توانسته‌اند کاربردهای متعددی را نیز به خود اختصاص دهند. از این رو گیت‌های مترویی را می‌توان در مکان‌های زیر به کار برد:

  • اداره‌ها
  • ترمینال
  • سازمان‌ها
  • ارگان‌های دولتی
  • و سایر محل‌های عمومی و خصوصی

با وجود این گیت‌ها می‌توانید شاهد امنیت و نظم بسیار بالایی باشید. پس تهیه آن برای سازمان‌هایی که دچار حساسیت بالایی هستند، ضروری و الزامی است.

برتری گیت مترویی در چیست؟

این گیت‌ها با نام گیت سریع نیز شناخته شده‌اند و در مقایسه با انواع گیت‌های دیگر توانسته‌اند مزیت‌های بسیار زیادی را داشته باشند. از آنجایی که این گیت‌ها در مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین علت قطعاتی که برای ساخت آن‌ها نیز استفاده می‌شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین به دلیل سرعت بالای رفت و آمد، گیربکس و موتور آن‌ها نیز باید بسیار باکیفیت باشند تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. برای اینکه اپراتور نگهبان از این گیت‌ها حذف شود، ارتفاع بیشتری را نسبت به سایر گیت‌ها همچون گیت‌های کنترل تردد شیشه‌ای دارند.

گیت مترویی

کاربرد گیت‌ های سریع و یا مترویی چیست؟

از گیت مترویی می‌توانید کاربردهای متعددی را مشاهده کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • کاربرد اول: ایجاد کردن محدودیت تردد

عبور و مرور در برخی از مکان‌ها بدون حضور مجوز میسر نیست؛ به همین علت برای اینکه بتوان نظم و هرج و مرج را کنترل کرد و نظارت کامل بر روی افراد داشت، سازمان‌ها نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام می‌کنند. همچنین برخی از مکان‌ها برای ورود نیاز به پرداخت هزینه دارند؛ گیت‌های مترویی می‌توانند با ایجاد محدودیت این کار را به انجام برسانند. در این صورت نیاز به نیروی انسانی نیز کاهش یافته و خطا و اشتباهات موجود نیز به حداقل می‌رسند.

  • کاربرد دوم: افزایش سطح امنیت

امنیت از مهم‌ترین پارامترهایی به شمار می‌رود که نمی‌توان از تامین آن چشم پوشی کرد. برخی از مکان‌ها وجود دارند که تنها تعداد کمی از افراد مجوز عبور را دارند و این تنها به دلیل حساسیت بالایی است که این مکان‌ها از آن برخوردار هستند. از جمله مکان‌ها می‌توانیم به سازمان‌های دولتی، وزراتخانه‌ها، بانک‌ها و… اشاره داشته باشیم. ورود افراد متفرقه به این مکان‌ها به نوعی امنیت را به خطر می‌اندازد. پس نیاز است تمهیدات لازم چیده شود.

  • کاربرد سوم: شمارش افراد

از دیگر کاربردهای گیت مترویی می‌توانیم به شمارش افراد اشاره داشته باشیم. برخی از مکان‌ها وجود دارند که به تعداد دقیق افراد نیاز است. از این رو از گیت‌ها بدین منظور بهره برده می‌شود. پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها در بین این موارد جای داده می‌شوند. اصلی‌ترین نیاز به شمارش را زمانی می‌توانید حس کنید که یک خطر مکان مورد نظر شما را تهدید کند.

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با گیت مترویی آشنا کنیم. این گیت‌ها به واسطه ساختاری که دارند، توانسته‌اند کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص دهند. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین این کاربردها پرداختیم و در کنار آن مکان‌هایی را معرفی کردیم که می‌توان از این گیت‌ها در مواردی همچون ایجاد سطح امنیت، شمارش افراد، افزایش نظم و… بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست