آشنایی با بهترین انواع راهبند

انواع راهبندهای ستونی

انواع راهبند

راهبندها از مهم ترین ابزارها برای تامین امنیت یک محل خاص هستند. راهبندها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از طراحی و ساختار مخصوص به خود برخوردار هستند. انواع راهبند می توانند در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند و همانطور که اشاره شد، تامین امنیت را بر عهده داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا انواع مختلف راهبندها را با شما به اشتراک بگذاریم و با بررسی ویژگی های هر کدام، به شما کمک کنیم تا بتوانید از یک خرید موفقیت آمیز نهایت بهره و استفاده را ببرید؛ پس تا انتها ما را دنبال کنید.

راهبند دستی

از انواع مختلف راهبندها می توانیم به راهبند دستی اشاره کنیم. این نوع از راهبندها در بین رایج ترین گزینه ها قرار می گیرد؛ البته لازم به ذکر است که در حال حاضر آمار استفاده از این نوع راهبند بسیار افت کرده و افراد ترجیح می دهند از گزینه های پیشرفته تر بهره ببرند. این نوع راهبند از شیوه هایی بسیار ساده برای کنترل رفت و آمد افراد استفاده می کنند. از آنجایی که برای کارکرد این راهبند نیاز به یک نیروی انسانی است، به همین علت شاهد سرعت پایینی خواهید بود. خود این نوع راهبند به دو دسته دیگر تقسیم می شود که تحت عناوین راهبند دستی میله ای و راهبند دستی آکاردئونی شناخته می شوند.

راهبند دستی

راهبند مکانیکی؛ از دیگر انواع راهبند

استفاده از راهبند مکانیکی در پارکینگ ها بسیار رایج بوده و در دسته بندی راهبندهای میله ای یا اهرمی جای داده می شود. کارکردهای گوناگونی را می توانید از راهبندهای مکانیکی مشاهده کنید و با ویژگی هایی که دارند، می توانند در مکان هایی که نیاز به امنیت دارند، مورد بهره وری قرار بگیرند. برای نصب این راهبند به یک ستون یک متری نیاز است. بعد از نصب ستون یک میله را بر روی آن قرار می دهند که می تواند در دو جهت بالا و پایین به حرکت در بیاید. لازم به ذکر است که طول این میله 2 تا 8 متر است. این میله می تواند جلوی تردد وسایل نقلیه را بگیرد.

راهبند سطحی

از انواع راهبند می توانیم به نوع سطحی اشاره کنیم. این راهبند تشکیل شده از یک صفحه فولادی بسیار ضخیم است. این نوع از راهبند همراه با خود یک فونداسیون مخصوص داشته که محل قرارگیری آن در داخل زمین است. زمانی که قصد دارید با کمک راهبند سطحی یک مسیر را مسدود کنید و از حرکت وسیله نقلیه جلوگیری کنید، صفحه فولادی با کمک سیستم محرک هیدرولیک یا الکترومکانیک به سمت بالا حرکت می کند و به عنوان یک مانع بزرگ عمل می کند.

این نوع از راهبند همانطور که اشاره کردیم ضخامت زیادی دارد؛ به همین علت در برابر ضربات می تواند تحمل زیادی را نشان دهد که در نوع خود یک مزیت بزرگ به حساب می آید. به دلیل این ویژگی ذکر شده مناسب ترین مکان هایی که می توانند از این راهبند بهره ببرند، مراکز حساس نظامی و سیاسی است. این ویژگی در راهبندهای سطحی باعث خواهد شد تا خیلی از عملیات های تروریستی و خرابکاری با شکست مواجه شوند.

راهبند ستونی یا بولارد؛ از انواع راهبند

این راهبند تشکیل شده از یک استوانه فلزی است. زمانی که این مدل از انواع راهبند به سمت بالا و پایین حرکت می کند، از سیستم محرک مکانیکی یا هیدرولیک بهره می برد. فونداسیون این نوع راهبند نیز در داخل زمین است. زمانی که هیچ تداخلی برای باز بودن مسیر وجود نداشته باشد، این ستون در داخل فونداسیونی که در زمین است، قرار می گیرد. زمانی که نیاز باشد تا عبور و مرور خودروها متوقف شود این استوانه به وسیله سیستم محرک به سمت بالا آمده و به عنوان یک مانع می کند.

انواع راهبندهای ستونی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم ترین انواع راهبند آشنا کنیم. هر کدام از این راهبندها ویژگی های خاص خودشان را دارند و می توانند در جهت تامین امنیت و جلوگیری از عبور برخی وسیله نقلیه مورد بهره وری قرار بگیرند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست