نرم افزار پلاک خوان خودرو چه نقشی در مدیریت پارکینگ دارد؟

امروزه به‌منظور مدیریت پارکینگ از روش‌های بسیار کارآمدی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها نرم افزار پلاک خوان خودرو است. با کمک این سیستم می‌توان کارها را با سرعت و دقت بیشتری انجام داد. به‌طورکلی استفاده از این سیستم نیاز به نیروی انسانی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد؛ ازاین‌رو خطای انسانی نیز به حداقل خواهد رسید. استفاده از این سیستم و نرم‌افزار مزایای بسیار زیادی دارد که آشنایی با آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. در ادامه این مطلب از نکات مهم برای موفقیت در مدیریت پارکینگ با کمک نرم افزار پلاکخوان صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

مدیریت هوشمند پارکینگ با کمک نرم افزار پلاک خوان

برای مدیریت پارکینگ باید تمامی پلاک‌ها تشخیص داده شوند

مدیریت هوشمند پارکینگ با وجود نرم‌افزارهای پلاک خوان خودرو کار آسانی است. این نرم‌افزارها بر اساس قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند به تشخیص انواع پلاک‌ها بپردازند. از انواع پلاک‌ها می‌توانیم به پلاک‌های رنگی، اداری، گذر موقت، پلاک‌های ارگان نظامی و همچنین موتور سیکلت‌ها اشاره داشته باشیم. با این کار می‌توان علاوه بر حفظ امنیت، باعث برقراری نظم و انضباط نیز شد.

نرم‌ افزار پلاک خوان می‌تواند به خالی یا پر بودن ظرفیت پارکینگ پی ببرد

برای مدیریت پارکینگ و حفظ نظم نیاز است اطلاعاتی کافی درباره پر یا خالی بودن ظرفیت پارکینگ‌ها در دسترس باشد. نرم‌افزارها بر اساس قابلیت‌‌هایی که دارند می‌توانند رانندگان را از تعداد ظرفیت‌ها آگاه سازند. در این شرایط رانندگان با مشاهده هشدار عدم ظرفیت وارد پارکینگ نمی‌شوند و هرج‌ومرج نیز به وجود نخواهد آمد.

می‌توان با کیفیت بالا عبور و مرور خودروها را ثبت کرد

نرم افزار پلاک خوان خودرو برای اینکه تردد خودروها را به‌خوبی کنترل کند، از موتور قدرتمند استفاده کرده و تصاویر را در بهترین کیفیت ممکن پردازش می‌کند. نرم‌افزار از هوش مصنوعی بهره می‌برد و محل قرارگیری هر کدام از خودروها را شناسایی می‌کند. این کار با کمک پردازش پلاک‌ها به انجام می‌رسد. نرم‌افزارهای پلاک خوان با دقت بسیار بالایی از حروف و اعدادی که در پلاک مشخص هستند، تصویربرداری می‌کند و در نهایت به ثبت آن‌ها در بانک اطلاعاتی می‌پردازد.

برای مدیریت پارکینگ مجوزها توسط نرم‌افزار ارائه می‌شوند

برای مدیریت پارکینگ در بهترین شکل ممکن باید مجوزهای مربوطه صادر شوند. این مجوزها به شکل‌های مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ساعتی، روزانه و دائمی اشاره داشته باشیم. مجوزها از قبل در سیستم به ثبت رسیده‌اند و در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را لغو کرد. به‌عنوان‌مثال فرض کنید یک پارکینگ دارای بخش‌های مختلفی باشد. خودروهای پارکینگ یک اجازه ورود به پارکینگ‌ دو را ندارند. صدور این مجوزها با کمک نرم‌افزارهای موسوم به پلاک خوان صادر می‌شوند.

نرم‌افزارها اطلاعات مختلف را در حافظه به ثبت می‌رسانند

گزینه مهم دیگری که باید به بررسی آن بپردازیم، ثبت انواع اطلاعات در حافظه است. اطلاعات تردد شامل موارد مختلفی می‌شوند که هر یک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. از جمله این اطلاعات می‌توانیم به تصاویر مرتبط با خودرو، تاریخ و ساعت ورود، پلاک خودرو و همچنین مجوزهای مربوطه اشاره داشته باشیم. این اطلاعات در پایگاه داده ثبت می‌شوند و نرم‌افزارها در صورت نیاز آن‌ها را پردازش می‌کنند و روی صفحه به نمایش در می‌آورند.

استفاده از نرم افزار پلاک خوان خودرو به چه صورت است؟

برای اینکه بتوان مدیریت پارکینگ را در بالاترین کیفیت ممکن به انجام رساند، نیاز است یک سیستم پلاک خوان قوی در اختیار پارکینگ‌ها قرار بگیرد. برای پردازش اطلاعات یک سری از نکات وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از یک سیستم آماده استفاده کنید که شامل بخش‌هایی همچون پلاک خوان، بازکننده خودکار در، سیستم کنترل دسترسی و… می‌شوند.

روش‌های استفاده از نرم افزار پلاک خوان خودرو در مدیریت پارکینگ

کامل‌ترین نرم ‌افزار پلاک خوان در ایران

در این مطلب سعی کردیم به ارائه اطلاعاتی درباره تأثیرگذاری نرم افزار پلاک خوان خودرو روی مدیریت پارکینگ بپردازیم. این نرم‌افزارها می‌توانند به پردازش انواع مختلفی از پلاک‌ها بپردازند و در نهایت آن‌ها را در حافظه خود به ثبت برسانند. اگر به اطلاعاتی بیشتری درباره کارایی این نرم‌افزارها نیاز دارید، کافی است با مجموعه پردازش هوشمند پارسیان در ارتباط باشید.

6 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آیا نرم افزار پلاک خوان گزارشات مختلف از تردد خودرو یا راننده هم به ما می ده ؟

    پاسخ
    • بله همونطور که در متن هم بهش اشاره شد، نرم افزار پلاک خوان پردازش پارسیان با ثبت کلیه پلاک خودرو ها در حافظه خودش، امکان نمایش سوابق پلاک رو بهتون خواهد داد

      پاسخ
      • نرم افزار پلاک خوان خودرو نیاز به سیستم کامپوتری قوی داره؟

        پاسخ
        • نرم افزار پلاک خوان و دیگر مدل های نرم افزار پارکینگ بسیار سبک و ساده هستند و از این رو شما با یک کامپیوتر با امکانات متوسط هم می تونید ازش استفاده کنید

          پاسخ
  • سلام آیا برای استفاده از نرم افزار پلاک خوان نیاز به سیستم قوی هست؟

    پاسخ
    • سلام . نه نرم افزار پلاک خوان به راحتی روی سیستم عامل ویندوز نصب می شه و باتوجه به ساختارش نیاز به سیستم خیلی قوی نداره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست