چگونه گیت فلزیاب یا همان گیت بازرسی فلزیاب کار می کنند؟

چگونه گیت فلزیاب یا همان گیت بازرسی فلزیاب کار می کنند؟

هرکسی که با هواپیما سفر کرده باشد احتمالاً از گیت بازرسی فلزیاب عبور کرده است. کلیه دسترسی های عمومی به فرودگاه از طریق ترمینال هدایت میشود، جایی که هر شخص باید از دستگاه گیت فلزیاب عبور نماید و وسایل همراه خود را نیز از طریق دستگاه اشعه ایکس x-ray عبور دهد.

 این دستگاه های امنیتی همچنین در مدارس ، مسابقات ورزشی ، دفاتر دولتی و کنسرت ها مورد استفاده قرار گرفته است. آنها بخشی از کل یک سیستم امنیتی هستند که شامل دوربین ، کنترل دسترسی درب و سیستم پیجینگ اضطراری است.

گیت های بازرسی و ردیاب های فلزی دستی مانند دوربین های IP و دستگاه های اکسس کنترل، موثر و بی خطری هستند. آنها به امنیت شما کمک میکنند.

در اینجا نحوه کار آنها آورده شده است:

دستگاه فلزیاب متال دتکتور

فلزیاب از قوانین بیان شده توسط یک فیزیکدان اسکاتلندی به نام جیمز کلرک ماکسول (1831) استفاده می کند. او کشف کرد که مغناطیس و الکتریسیته به هم مرتبط هستند. به طور مثال برای بیان این رابطه میتوان این آزمایش را شرح داد: زمانی که یک سیم مسی به دور میخ فلزی پیچیده شده است و جریان روی سیم پیچیده شده اعمال شود ، میخ فلزی مغناطیسی می شود.

هنگامی که یک پالس الکتریکی از طریق سیم پیچ ارسال می شود ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند و هنگامی که این قسمت به یک شیء فلزی برخورد می کند ، بازتابنده است و با استفاده از سیم پیچ دیگر قابل شناسایی است که از اندازه و زمان پالس شناسایی شده برای تعریف اندازه و موقعیت جسم استفاده می شود.

تقریباً تمام ردیاب های فلزی فرودگاه بر اساس القاء پالس (PI ) کار میکنند

سیستم های PI معمولی از سیم پیچ در یک طرف قوس به عنوان فرستنده و گیرنده است که این فن آوری جریان سریع و قدرتمند برق را از طریق سیم پیچ می فرستد. هر پالس ارسالی یک میدان مغناطیسی مختصر تولید می نماید. هنگامی که پالس ارسالی به طرف دیگر رسید، میدان مغناطیسی قطبیت را معکوس و در همان زمان فرو می ریزد و در نتیجه یک سنبله الکتریکی تیز به وجود می آید. این سنبله چند میکروثانیه (میلیون ثانیه) طول می کشد و باعث حرکت جریان دیگری از طریق سیم پیچ میشود. این جریان بعدی پالس منعکس شده نامیده می شود و تنها حدود 30 میکرو ثانیه می ماند سپس پالس دیگری ارسال و فرایند تکرار می شود. یک فلزیاب معمولی مبتنی بر PI حدود 100 پالس در ثانیه ارسال می کند ، اما این تعداد بسته به سازنده و مدل ، می تواند بسیار متفاوت باشد ، از حدود 25 تا بیش از 1000پالس در ثانیه.

اگر یک شیء فلزی از گیت بازرسی فلزیاب عبور کند ، پالس یک میدان مغناطیسی متضاد در جسم ایجاد می کند. وقتی که میدان مغناطیسی پالس از بین می رود باعث منعکس شدن پالس می شود ، میدان مغناطیسی جسم باعث می شود که پالس منعکس شده به طور کامل طول بکشد. این فرایند چیزی شبیه به اکو است به طور مثال اگر شما در اتاقی با چند سطوح سخت فریاد بزنید ، احتمالاً فقط یک اکو بسیار کوتاه بشنوید ، یا ممکن است اصلاً یکی را هم نشنوید. اما اگر در اتاقی با سطوح سخت زیاد فریاد بزنید اکو بیشتر طول می کشد. در یک گیت فلزیاب بدنی PI ، میدان های مغناطیسی از اشیاء هدف “اکو” خود را به پالس منعکس شده اضافه می کند ، و این باعث می شود کسری طولانی تر از آنچه که بدون آنها باقی بماند باشد.

نحوه استفاده از فناوری PI

مدار نمونه گیری سیگنالهای ضعیفی را که به آن ارسال می شود ، با استفاده از دستگاهی که یکپارچه ساز است میخواند. یکپارچه ساز سیگنال ها را از مدار نمونه برداری خوانده و آنها را تقویت و به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند. ولتاژ DC به یک مدار صوتی وصل شده و در آنجا به روش های که دستگاه برای آلارم استفاده میکند اطلاع میدهد که یک جسم فلزی یافته است. در آن زمان که صدای آلارم می آید از شما خواسته می شود که همه اشیاء فلزی را تحویل داده و دوباره قدم بگذارید. اگر دستگاه بازرسی بدنی همچنان وجود فلز را نمایش دهد ماموران از یک دستگاه راکت فلزیاب دستی ، براساس همان فناوری PI ، برای یافتن جسم فلزی استفاده می کنند.

مدار نمونه برداری در متال دتکتور برای نظارت بر طول پالس منعکس شده تنظیم شده است که این مدار با مقایسه آن با طول مورد نظر معمول مشخص میکند كه آیا میدان مغناطیسی دیگری باعث افزایش زمان پالس برگشتی شده است. اگر زمان پالس منعکس شده در حد چند میکرو ثانیه بیش از زمان معمول طول بکشد ، احتمالاً یک جسم فلزی باعث تداخل شده است.

گیت های بازرسی میدان های مغناطیسی بزرگی را ایجاد می کنند که تمام فضای داخل قوس مستطیل ردیاب فلز را پوشش می دهند. اگر فردی در گیت بازرسی قدم بزند و زنگ خطر به صدا درآید آنگاه امنیت فرودگاه مطلع می شود که این شخص به طور بالقوه می تواند یک سلاح خطرناک و مبتنی بر فلز مانند چاقو یا اسلحه را مخفی کرده باشد و تحقیقات بیشتری انجام می شود.

قیمت گیت فلزیاب جدید بالاتر است اما دارای مناطق مختلفی هستند که نه تنها زنگ خطر را به صدا در می آورند بلکه می توانند به شخص امنیتی بگویند که در کدام منطقه فلز قرار دارد.

بسیاری از گیت های بازرسی جدیدتر در بازار از چند پالس استفاده میکنند. این بدان معناست که آنها چندین سیم پیچ انتقال و دریافت دارند که هر یک در ارتفاع خاصی نصب شده است. اصولاً مثل این است که چندین فلزیاب را در یک دستگاه داشته باشید.

گیت بازرسی فلزیاب بدنی چند منطقه ای که برای گیت های بازرسی استفاده می شود دارای چندین سیم پیچند که منطقه تشخیص جداگانه را ایجاد می کنند. آنها می توانند چندین اشیاء را ردیابی کرده و همه مناطقی را که در آن یافت می شوند نمایش دهند. سیم پیچ ها تا 33 منطقه تقسیم بندی میشوند. چراغ های هشدار در کنار این قسمت ها وجود دارد که پیدا کردن شیء برای فرد امنیتی بسیار ساده تر می شود.

آیا گیت بازرسی فلزیاب بی خطر است؟ (خطرات گیت بازرسی فلزیاب )

انجمن فیزیک سلامت یک تحقیق در مورد امنیت فرودگاه کرده اند که در آن می گویند: “حتی اگر میادین مغناطیسی [ ایجاد شده توسط گیت فلزیاب ] نوعی تشعشع باشند با این وجود پرتویی که دستگاه از خود ساطع می کند غیر یونیزه کننده است و باعث آسیب بیولوژیکی نمی شود. بنابراین حتی قرار گرفتن به طور مکرر در معرض ردیاب های فلزی یا گیت فلزیاب خطر پرتوی ندارد.

خلاصه

گیت های بازرسی از طریق میدان های مغناطیسی برای شناسایی فلزی که از درون آنها عبور می کند ، استفاده می شود. دانش مربوط به نحوه کار آنها مبتنی بر معادلات ماکسول است. جدیدترین ردیاب ها شامل مناطق شناسایی چندگانه است که به آنها امکان نمایش محل قرارگیری فلز را که را میدهد. ثابت شده است که آنها روشی ایمن و مؤثر برای حفظ امنیت هستند. مدل های قدیمی تر گیت بازرسی فلزیاب ارزان است اما قادر به شناسایی دقیق محل فلز نیست.

 

چگونه می توان دستگاه موبایل یاب ( راکت بازرسی ) را دور زد !؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست